Potrivit proiectului, examenul va avea, pe langa proba teoretica, si trei probe practice, respectiv: verificarea aptitudinilor in poligoane special amenajate, verificarea aptitudinilor pe drumurile publice din interiorul localitatilor, dar si pe drumurile publice pe timp de noapte.

Respingerea candidatului la una dintre aceste probe presupune reluarea intregului proces de examinare, dar nu mai devreme de 30 de zile de la ultima examinare, se arata in proiect.

”Cred ca ne-am saturat cu totii sa vedem victime si decese pe soselele din Romania, in care cel mai frecvent sunt implicati tineri si tinere, cei mai multi cu varste sub 30 de ani. In ultimii 26 de ani conditiile si modalitatile de instruire si de examinare a noilor conducatori de autovehicule s-au relaxat atat de mult, incat nu m-ar mira ca, din populism, sa auzim ca s-a renuntat definitiv la examinare, iar permisul se obtine mai usor decat un bilet de autobuz, poate chiar prin SMS! Slaba pregatire si slaba examinare a conducatorilor auto este resimtita direct si in buzunarul conducatorilor auto, fiind penalizati prin intermediul primelor de asigurare de raspundere civila obligatorie, care, in cazul tinerilor de sub 30 de ani, ajung la niveluri care depasesc valoarea masinii”, transmite Florin Gheorghe, potrivit unui comunicat de presa.

Proiectul urmeaza sa intre in dezbatere si supus votului in Parlament.