Nota de orientare nr. 2 a Comisiei Europene indica faptul ca "atunci cand un al doilea membru al echipajului aflat la bordul vehiculului pentru a-l putea conduce, in caz de necesitate, este asezat langa conducatorul auto si nu este implicat activ asistand conducatorul auto, o perioada de 45 de minute din „perioada de disponibilitate” a acelui membru al echipajului poate fi considerata „pauza”.

Din luna martie a acestui an, autoritatile franceze au inceput sa aplice amenzi de mii de euro pentru cel de al doilea sofer care isi efectueaza pauza in timpul conducerii in echipaj a vehiculului, pe baza unei interpretari nationale diferite de prevederile Comisiei Europene, stabilind ca in aceasta situatie se incalca articolul 34, alineatul 5 din Regulamentul 165/2014 care se refera la depasirea timpului de conducere continua.

Urmare a presiunilor realizate de industria transporturilor rutiere, UNTRR si IRU, autoritatile franceze au transmis o scrisoare oficiala prin care confirma ca Franta decide sa nu mai aplice sanctiuni companiilor de transport rutier care inregistreaza "pauza" celui de al doilea sofer in timpul conducerii in echipaj si sa restituie amenzile deja aplicate in acest caz.

UNTRR recomanda transportatorilor rutieri sa pastreze o copie a acestei scrisori oficiale a Guvernului francez la bordul vehiculelor operate in echipaj si sa o prezinte in cazul unor viitoare controale efectuate de autoritatile franceze. De asemenea, transportatorii rutieri ar trebui sa utilizeze aceasta scrisoare ca suport pentru contestarea tuturor amenzilor primite din partea autoritatilor franceze pentru aceasta situatie legata de conducerea in echipaj.

Sursa foto: TTstudio /Shutterstock.com