Despre Mazda CX-3 putem spune fara sa fim contrazisi ca este o masina frumoasa, cu un design fluid si modern. Crossoverul japonezilor reuseste sa impresioneze atat la interior, unde portiuni din plansa de bord sunt acoperite cu piele si confera un sentiment placut de premium, cat si la exterior, unde imaginea creata de producatorul nipon aduce mai mult a hot hatch decat unui mini-SUV de oras, emanand prin toti porii sportivitate.

WALL-STREET.RO a testat recent o Mazda CX-3, cu propulsorul de 150 cp si tractiune integrala. Afla mai jos care sunt plusurile micutului SUV si la ce capitole sta mai prost decat rivalii de clasa.

Plusuri Mazda CX-3

  • design exterior si interior fluid si foarte atragator
  • motor puternic si vioi
  • dotari generoase in versiunile superioare de echipare
  • caracter sportiv pronuntat cu acceleratie buna si cuplu de la turatii joase

Minusuri Mazda CX-3

  • consum destul de ridicat pentru a satisface cei 150 de cai putere
  • pret de pornire usor peste rivalii din clasa crossover compact
  • portbagaj si spatiu pentru pasagerii din spate relative reduse

La ce preturi poti sa cumperi o Mazda CX-3

Mazda CX-3 are un pret de pornire de 14.790 de euro, dar pentru acesti bani vei primi un motor de 2 litri, 120 cp, si tractiune pe fata. Pentru o gama larga de dotari si propulsorul de 150 de cai putere, testat si de noi, cu tractiune integrala, trebuie sa scoti din buzunar peste 22.000 de euro.

La aceasta echipare de top (4x4 Man Revolution Top) vei beneficia pe langa tractiunea integrala de jante aliaj 18', tapiterie din piele sintetica si material textil, acces fara cheie, camera video in marsarier, head up display, buton de pornire motor, sistem start-stop, calculator de bord, aer conditionat automat, ecran tactil de 7 inchi, pilot automat sau scaune fata incalzite, dar si sisteme inovatoare precum asistenta la franare in oras sau avertizare la depasirea benzii de rulare.

Consum in linie cu sportivitatea masinii

In cazul Mazda CX-3 vorbim de un motor aspirat, care livreaza 150 de cai putere si un cuplu motor de 204 Nm, la o turatie buna pentru un propulsor pe benzina, de 2.800 rpm. Asta inseamna ca te vei bucura de un condus vioi, chiar sportiv pe alocuri, fara sa fii nevoit sa urci puternic in turatii. La un condus sportiv, insa, consumul este pe masura.

Consumul urban declarat de producator este de 8,1 litri la suta de kilometri, insa in testul nostru, in conditii de trafic intens, consumul urca spre 11 litri/100 km.

Cert este ca Mazda CX-3 este printre cele mai insetate motoare din clasa, fiind destul de greu sa obtii un consum mixt sub 8 litri/100 km. Consumul putin mai ridicat se reflecta insa in performantele masinii, Mazda reusind sa ofere cu propulsorul de 150 cp una dintre cele mai bune acceleratii din clasa, de 8,7 secunde pana la suta de km/h, in versiunea cu transmisie manuala.

Daca cautati sportivitate la un mini-SUV, Mazda CX-3 este printre cele mai bune variante, atat in ceea ce priveste performantele, cat si a design-ului extrem de agresiv, care va atrage cu siguranta priviri pe sosea.

Siguranta - 4 stele la testele EuroNCAP

Mazda CX-3 a obtinut 4 stele la testele de impact EuroNCAP, cu un scor de 85% la protectia soferului si pasagerului adult. Punctajul este rezultat pe criteriile noi de evaluare, mult mai stricte. Prin comparatie, suratele mai mari, CX-5 si CX-7, au 5, respectiv 4 stele, insa testele au fost efectuate pe metodologia veche.

Principalii concurenti ai Mazda CX-3 sunt Suzuki Vitara, Renault Captur, Fiat 500X, Nissan Juke, Mitsubishi ASX, Opel Mokka, Honda HR-V si Peugeot 2008. Dintre aceste modele evaluate pe criteriile noi EuroNCAP, Suzuki Vitara si Honda HR-V au obtinut 5 stele la siguranta, iar Fiat 500X a raportat tot 4 stele.

Date tehnice: Mazda CX-3 2.0 SKYACTIV-G 150CP

  • Motor: 1.998 cmc - benzina
  • Putere maxima (cp/rpm): 150 / 6000
  • Cuplu maxim Nm (rpm): 204 (2800)
  • Viteza maxima (km/h): 200
  • Tractiune: integrala
  • Acceleratie (0-100km/h) 8,7
  • Consum mixt (l/100 km): 6,4
  • Consum urban (l/100 km): 8,1
  • Consum extra-urban (l/100 km): 5,5
  • Capacitate rezervor: 48 litri
  • Volum portbagaj litri: 350
  • Lungime: 4,27 metri
  • Latime: 1,76 metri
  • Inaltime: 1,53 metri
  • Emisii CO2 g/km: 150 g/km
  • Masa proprie (kg) 1.310
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri