“Conform estimarilor, piata autoturismelor noi are posibilitatea sa incheie 2016 in crestere cu 10% fata de 2015, mai ales ca in aceasta a doua jumatate de an o contributie semnificativa va avea si Programul Rabla cu peste 17.000 de unitati. La masinile second-hand din import anul acesta se poate incheia chiar cu pana la 250.000 de unitati noi inmatriculate. La reinmatriculari, unde cifrele sunt de obicei constante, estimam un numar de 220.000 de unitati inscrise pana la final de an, ridicand astfel nivelul piatei de masini rulate tranzactionate intern la 470.000”, a declarat Cristian Cojocaru, sales manager Autovit.ro.

In prima jumatate a anului 2016, cel mai mare procent de crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut l-au avut autoturismele second hand din import, mai exact 21%. In aceeasi perioada, piata masinilor noi s-a extins, dar a fost influentata de Programul Rabla care a inceput in luna iunie. Cat despre reinmatriculari, cresterea a fost de 5%, iar variatiile dintre luni au fost foarte mici.

Astfel, piata masinilor noi a avut un semestru mai bun decat in 2015, insa in luna iunie inmatricularile au fost cu 36% sub cele din iunie anul trecut. Incetinirea cresterii acestui segment este legata de data de incepere a programului Rabla care nu a fost disponibil pentru persoane fizice decat la finalul lunii iunie, mult mai tarziu fata de anii precedenti.

Tot in primele sase luni ale anului curent, piata masinilor second-hand din import a crescut cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pentru acest sector a fost cel mai bun prim semestru din 2009 pana in prezent, in cele mai bune luni (martie si iunie) s-au depasit 24.000 de unitati inmatriculate.

Citeste si:

Tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern (reinmatricularile) au in general cele mai mici fluctuatii lunare si anuale. In prima jumatate din anul 2016 cresterea a fost de 5%, insa s-a inregistrat cea mai mare cifra a inmatricularilor din 2012 pana in prezent.

Pe Autovit.ro a crescut ponderea masinilor de peste 20.000 de euro si a celor mai noi de cinci ani. A scazut cu cateva procente volumul masinilor mai ieftine de 3.000 de euro si a celor mai vechi de 15 ani. Aproape trei sferturi dintre masinile de pe Autovit.ro sunt diesel, iar sase din zece masini sunt Euro 5 sau Euro 6.