Modelul BMW 507 a fost condus de starul american Elvis Presley in timp ce isi efectua serviciu militar in Germania. Automobilul a disparut pentru aproape 50 de ani si se credea ca este pierdut. A fost redescoperit cu ajutorul jurnalistei americane Jackie Jouret si dupa aproape doi ani de restaurare, BMW prezinta roadsterul pentru prima data in fata publicului.

BMW 507

BMW 507 cu sasiul numarul 70079 va fi expus exact asa cum era cand i-a fost livrat soldatului Elvis Presley la 20 decembrie 1958: cu caroseria finisata in Feather White, motorul V8 de 150 CP cu bloc din aluminiu sub capota, jante cu prindere centrala, interior in alb si negru si radio Becker Mexico.

"Sansa de a readuce BMW 507 detinut de Regele Rock'n'Roll la noi, in München, pentru a fi restaurat in conformitate cu dorintele proprietarului anterior, Jack Castor, a fost un vis devenit realitate pentru toti cei implicati", a comentat Ulrich Knieps, directorul BMW Group Classic.

Elvis Presley

Dintotdeauna, BMW 507 a fost una dintre raritatile cele mai exclusive si mai dorite dintre modele marcii, fiind produse doar 254 de automobile intre 1955 si 1959. Imediat dupa premiera mondiala de la Salonul Auto de la Frankfurt din 1955, modelul cu doua locuri creat de designerul Albrecht Graf Goertz a fost caracterizat de presa ca fiind "Dream from the Isar" (Visul de pe Isar).

Proprietari celebri precum Alain Delon, Ursula Andress si John Surtees au contribuit la imaginea exclusiva pe care a avut-o roadsterul. Cu toate acestea, nici un alt exemplar al acestui model nu a avut celebritatea de care s-a bucurat acel BMW 507 detinut candva de Elvis Presley. Timp de aproape cinci decenii s-a considerat ca acest roadster este disparut.

Elvis Presley a utilizat BMW 507 pentru a se deplasa intre casa lui din Bad Nauheim si baza armatei SUA din Friedburg. Deseori era asaltat de admiratoare. In nenumarate randuri, vopseaua roadsterului a fost murdarita de mesajele de dragoste scrise cu rujul. Aceste semne de apreciere nu erau neobisnuite pentru un star rock, dar erau stanjenitoare pentru Presley ca tanar soldat american. Problema a fost rezolvata prin aplicarea unui noi strat de vopsea, de data aceasta de culoare rosie.

Citeste si:

In martie 1960, Elvis Presley si-a terminat serviciul militar in Germania. Revenit pe autostrazile americane, el a abonat placerea condusului unei decapotabile BMW cateva luni mai tarziu, dupa ce a schimbat roadsterul rosu cu numarul de sasiu 70079 la un dealer Chrysler din New York. Ulterior, modelul BMW 507 a fost vandut prezentatorului de radio Tommy Charles pentru un pret de numai 4.500 de dolari.

Charles a dus automobilul in orasul sau de resedinta, Birmingham (statul Alabama), unde a inceput o cariera sportiva de mare succes. BMW 507 a fost echipat cu un motor Chevrolet pentru performante crescute pe circuit. Propulsorul ocupa asa mult loc incat componente ale cadrului fata au trebuit taiate. Transmisia, puntea spate si instrumentele din cockpit au fost inlocuite. Charles a castigat o cursa la Daytona Beach (Florida) cu roadsterul modificat radical si s-a aliniat pe grila de start a numeroase alte competitii inainte sa vanda automobilul in cursul anului 1963.

Au urmat alte doua schimbari ale proprietarului, iar BMW 507 a luat calea Californiei. Inginer in industria aerospatiala, Jack Castor a achizitionat automobilul in 1968 si l-a folosit ocazional pentru plimbari inainte de a depozita masina pentru o restaurare ulterioara. Castor era un colectionar pasionat de biciclete de epoca, iar de-a lungul anilor a strans o colectie impresionanta de automobile de epoca la Half Moon Bay, la sud de San Francisco.

Proiectul coordonat de BMW Group Classic a reusit sa restaureze automobilul intr-un efort ce s-a intins pe o perioada de aproape doi ani.

O serie de componente a trebuit sa fie refabricate de la zero pentru ca stocul de piese originale pentru BMW 507 este limitat chiar si la BMW Group Classic. Maiestria traditionala in stilul anilor '50 a fost imbinata cu procedurile high-tech de productie din prezent. Bordul a fost turnat din nou pe baza originalului. Tapiteria de piele a fost creata pentru a se potrivi cu precizie cu modelul din fotografiile si cataloagele vechi. Pentru ca scaunele au putut fi reconstruite, a fost posibila utilizarea subcadrului original de otel dupa ce toata rugina a fost indepartata cu grija.

BMW 507

Un covoras de nuca de cocos cauciucat a fost tras peste arcurile din otel. Acest material natural a fost folosit in anii '50 pentru productia de serie a BMW 507, alaturi de straturi suprapuse de fetru si panza pentru ca scaunele sa fie cat mai confortabile posibil. Inchizatorile geamurilor si manerele usilor au fost refabricate printr-un proces modern de imprimare 3D, pe baza dimensiunilor originale.

Dupa producerea unui set de date digitale prin scanare tridimensionala a piesei originale, un facsimil a fost generat cu ajutorul metodelor de productie aditiva, dupa care s-a finalizat replica. Pe de alta parte, garnitura de cauciuc pentru capacul rezervorului a fost reprodusa printr-o procedura de productie conventionala. Din moment ce aceasta componenta - asemenea multor altora de la BMW 507 - a fost afectata de trecerea timpului, o serie mica a fost produsa. Aceasta inseamna ca utilizatorii roadsterului au acum posibilitatea de a se aproviziona cu aceasta piesa de schimb de la magazinul BMW Group Classic.

Motorul pentru BMW 507 al lui Elvis a fost reconstruit complet din piese de schimb. Motorul V8 de 3,2 litri a fost reconditionat cu precizie in conformitate cu specificatiile originale ale BMW 507, dar nu i s-a dat un numar de serie din cauza uzurii neuniforme a componentelor noi si vechi. Suportul cadrului frontal, care a fost taiat in faza initiala, a trebuit reprodus in geometria sa originala si integrat in ansamblul podelei. Banda de lemn, cu cuie, pentru fixarea soft topului a fost reprodusa prin utilizarea materialelor si metodelor de prelucrare conform anilor '50.