Benzinariile intra in concurenta cu supermarketurile si vor sa vanda cat mai mult pe langa carburanti, astfel ca produsele non-fuel castiga teren in statiile "Fresh corner", cu vanzari in crestere, chiar de peste doua ori mai mari in cazul cafelei, au declarat pentru News.ro reprezentantii MOL Romania, estimand ca aceste produse vor urca semnificativ incasarile in urmatorii ani, "cu un ritm de peste doua cifre".

"Ne asteptam la rezultate si mai bune pe viitor. Grupul MOL estimeaza ca vanzarile non-fuel in benzinarii vor creste semnificativ in urmatorii ani, cu un ritm de peste doua cifre. In prezent, ponderea vanzarilor de produse, altele decat carburantii, in vanzarile medii pe statie, este de asemenea exprimata cu doua cifre", au afirmat reprezentantii companiei pentru News.ro.

De altfel, noul concept de retail "Fresh corner" urmeaza sa fie extins. In prezent, MOL are opt statii de tip "Fresh corner" in Romania si intentioneaza sa implementeze conceptul in alte 40 de statii pe plan local.

Compania are totodata in plan sa isi extinda reteaua de benzinarii din Romania. "Vom continua sa implementam strategia noastra de crestere pe termen mediu si lung in Romania, atat prin extindere organica, cat si prin eventuale achizitii. Atunci cand vor aparea oportunitati de achizitie le vom analiza cu atentie, din perspectiva criteriilor de investitii ale Grupului MOL", precizeaza oficialii companiei petroliere.

Pentru acest an, MOL vrea sa deschida in total peste 10 statii de carburant in Romania, inaugurand deja patru unitati de la inceputul anului. "MOL are o strategie de crestere pe termen mediu si lung pe piata romaneasca, pentru ca noi credem in potentialul acestei piete. Pe langa achizitiile de retele pe care le-am facut, ultima finalizata in luna februarie 2015, am deschis benzinarii noi in fiecare an", spun oficialii companiei.

Ei adauga ca MOL va continua sa implementeze strategia de crestere si "cu siguranta" va deschide benzinarii noi si anul viitor. "Este prematur acum sa avansam un numar pentru 2017, intrucat proiectele de investitii nu au fost inca definitivate", precizeaza acestia.

La finele lunii martie, reteaua MOL Romania includea 206 statii. Anul trecut, MOL a investit peste 15 milioane de euro in capacitati logistice si extinderea retelei, excluzand valoarea tranzactiei de preluare a retelei concurente.

"Si in 2016 avem un buget de investitii care depaseste 10 milioane de euro. Pe langa noile statii, dezvoltarile logistice si cele ale capacitatilor online, unul dintre cele mai importante proiecte de investitii pentru acest an este extinderea noului concept de retail Fresh corner. Acesta reprezinta punctul central al noului concept de magazin din benzinariile MOL, care acorda o mai mare importanta produselor alimentare proaspete, cumparaturilor pentru acasa si sortimentelor de cafea", subliniaza reprezentantii MOL.

Acestia evita sa faca o estimare in ceea ce priveste evolutia pretului carburantilor pe plan local. "Este dificil sa facem estimari, intrucat exista corelatii cu evolutii internationale volatile si impredictibile", spun ei, precizand ca sunt mai multi factori care au o influenta asupra pretului la pompa.

In preturile finale ale carburantilor sunt incluse mai multe elemente componente: taxe (accize si TVA), costul petrolului si produselor rafinate, costurile de rafinare, transport, distributie, evolutia cursului de schimb (atat leu-euro cat si leu-dolar), precum si concurenta de pe piata locala.

"De asemenea, nu am dori sa speculam asupra unui anume nivel de pret si nici asupra unei evolutii a preturilor intr-un singur sens. Spre exemplu, in anii trecuti am avut cresteri de preturi ale carburantilor, urmate de scaderi destul de importante si o relativa stabilitate, cu miscari in ambele sensuri, dar de relativ mica amploare", adauga oficialii companiei petroliere.

Referitor la mediul de afaceri din Romania, acestia precizeaza ca este foarte importanta predictibilitatea si stabilitatea cadrului legislativ, avand in vedere ca proiectele de investitii in domeniul energiei presupun costuri mari si perioade de recuperare indelungate.

"Romania a reusit sa aiba un mediu economic stabil, dupa cativa ani dificili. Daca ne propunem sa atragem investitii pe termen lung, atunci avem nevoie sa respectam aceste cateva criterii", au punctat reprezentantii companiei.

Ei spun ca obiectivul grupului este sa se situeze intre primii trei jucatori pe piata carburantilor, in toate tarile in care are operatiuni retail, inclusiv in Romania, in termen de trei ani.

"De altfel, in Romania suntem deja pe locul al treilea in functie de volumul vanzarilor retail de carburanti, ca urmare a extinderii retelei, atat organic, cat si prin achizitii. Legat de viitorul pe termen lung al companiei, avand baze foarte solide - o retea cu acoperire nationala, carburanti de foarte buna calitate - un alt segment important este legat de diversificarea portofoliului de produse si servicii prin dezvoltarea non-fuel", au conchis acestia.

Citeste si:

    Vanzarile retail ale Grupului MOL in Romania (incluzand carburanti, GPL si lubrifianti) au crescut cu 16% in volum in prima jumatate a acestui an, la 311.000 tone, ca urmare a mediului economic favorabil, se arata in raportul semestrial al Grupului MOL, transmis vineri pietei de capital.

    Volumul vanzarilor de motorina a urcat cu 16% comparativ cu prima jumatate a anului 2015, la 223.000 tone, in timp ce vanzarile de benzina au avansat cu 13%, la 78.000 tone.

    MOL are o retea de peste 200 de benzinarii in Romania. Anul trecut, vanzarile MOL de carburanti, GPL si lubrifianti de pe piata romaneasca au crescut cu 17% comparativ cu anul precedent, pana la 586.000 de tone, in special ca urmare a extinderii retelei de benzinarii.

    MOL a investit in Romania peste 200 de milioane de euro de la intrarea pe piata si a platit catre bugetul de stat circa 2 miliarde de euro sub forma de impozite si taxe.

    Citeste si:
      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri