Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, si actualul titular al portofoliului, Sorin Buse, au anuntat ca termenul pentru finalizarea refacerii portiunii cu probleme de pe lotul 3 este luna septembrie. Termenul a fost asumat si de directorul general al CNADNR, chiar daca unii specialisti se indoiesc ca poate fi respectat daca lucrarile de remediere a problemelor grave de structura sunt realizate corespunzator.

In 9 august, CNADNR a avizat solutia tehnica ppropusa de firma Road Consulting pentru portiunea de cateva sute de metri demolata, care ar trebui sa rezolve in special problema apei freatice. Insa desi a dat asigurari in ultima perioada ca lucrarile vor fi gata la timp, seful CNADNR a preferat sa verifice pe santier daca lucrarile sunt in grafic.

"Vizitele pe santiere vor fi din ce in ce mai dese pentru ca prefer sa discut cu cei responsabili la fata locului. Ritmul si monitorizarea proiectelor raman principalele directii. Odata cu refacerea corpului autostrazii le-am cerut constructorilor sa demareze lucrarile si la celelalte puncte cu deficiente astfel incat atunci cand vom da in folosinta lotul 3 sa o putem face in conditii de maxima siguranta a traficului", a declarat Homor dupa vizitele pe santier, citat intr-un comunicat al CNADNR.

Directorul general al companiei a anuntat ca va monitoriza in continuare "cu mare atentie" activitatea de pe santier, astfel incat sa fie respectat graficul de lucrari.

Lucrarile de refacere a portiunii cu probleme de pe lotul 3 sunt realizare incepand din aprilie de catre CNADNR, in regie proprie, si ar trebui finantatate din garantia depusa de constructorul italian, executata de compania de drumuri.

Citeste si:

Potrivit CNADNR, lucrarile sunt realizate in regim sustinut, inclusiv noaptea. CNADNR, o companie-mamut, cu bugete de miliarde de lei in fiecare an, a fost criticata de mai multe ori in ultimul timp de premierul Dacian Ciolos, care ii reproseaza lipsa de performanta.

"CNADNR-ul, in structura actuala, este un colos cu picioare de lut si fara o restructurare a mecanismelor de investitii nu va performa. De aceea, aceasta institutie va fi reformata", a declarat premierul, intr-un interviu publicat vineri de Hotnews.ro.

Lotul 3 a fost inaugurat in noiembrie 2014, cu doua zile inainte de turul al doilea al alegerilor prezidentiale, in prezenta premierului Victor Ponta, candidat la alegeri. In septembrie 2015, lotul a fost inchis, iar o portiune de cateva sute de metri a fost demolata, din cauza ca au aparut fisuri si denivelari grave pe carosabil.

Lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, lung de 22 de kilometri, a fost realizat in urma unui contract incheiat in 2011 intre CNADNR si grupul italian Impregilo, devenit ulterior Salini-Impregilo. Contractul a fost reziliat in ianuarie 2016, dupa ce grupul italian a refuzat sa remedieze deficientele fara bani in plus.