Statiile normale de incarcare a masinilor eco vor fi acompaniate, in urmatorii doi-trei ani, de catre o statie de tip Fast Charge (50 de minute timp de incarcare) , conform planului Kaufland, conform News.ro.

Unde se gasesc statiile de incarcare a masinilor eco

Concret, au fost instalate statii de tip Normal Charge (in cinci pana la opt ore se poate incarca o singura masina) in parcarile magazinelor din Arad, Cluj, Deva, Sibiu, Pitesti, Iasi si Constanta, iar magazinele Kaufland din Timisoara, Ploiesti si cel de pe strada Barbu Vacarescu din Capitala, au instalate deja statii si Normal si Fast, unde pot ii incarcate doua masini simultan.

”Acestora li se vor adauga inca doua statii de tip Normal Charge in Sebes si Ramnicu Valcea, astfel incat vom ajunge la un total de 12 statii pana la finalul anului. Si tot in urmatoarele 24 luni - 36 luni se va monta suplimentar inca o statie de incarcare rapida in locatiile unde exista doar o statie de tip Normal instalata”, precizeaza Valer Hancas.

Statiile deservesc toate tipurile de vehicule 100% electrice si hibride plug-in, atat pentru standardele de incarcare rapida (CHAdeMO si CCS) la o putere de 20kWh, cat si pentru incarcare in curent alternativ (type 2) la o putere de 22kWh, iar incarcarea este gratuita si non-stop.
In ceea ce priveste frecventa de incarcari, ”pentru Barbu Vacarescu si Ploiesti putem estima un numar de 15-30 de incarcari pe saptamana, dar pentru restul statiilor este mai greu de aproximat. Interesul local este scazut din lipsa de autoturisme electrice, statiile fiind folosite in special de masinile care tranziteaza orasul”, mai spune Hancas, care etimeaza totusi circa cinci incarcari pe saptamana.

Citeste si:

Timpul petrecut de masini, la incarcare, este in medie de jumatate de ora. Ultimele date oficiale arata ca masinile cu "emisii zero" sunt tot mai cautate si pe piata romaneasca, unde vanzarile de autoturisme electrice si hibride noi au crescut cu 63,4% in primele sapte luni din acest an, la 402 de unitati, de la 246 in aceeasi perioada a anului trecut.

Insa Romania are, in prezent, o infrastructura slaba pentru alimentarea masinilor nepoluante, cu doar cateva zeci de statii de incarcare in toata tara. Marele avantaj al masinii electrice il reprezinta consumul: 100 de kilometri costa cat o cartela de doua calatorii la metrou, adica 5 lei, in timp ce la un automobil pe benzina, costul este de opt ori mai mare.