Ministerul Transporturilor (MT) a constatat neindeplinirea atributiilor contractuale de catre constructor in privinta Autostrazii Transilvania, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors. Astfel, ministrul a solicitat prezenta la Bucuresti a conducerii companiei spaniole, responsabila de constructia sectiunii de 60 de kilometri, pentru a decide viitorul proiectului, informeaza ministerul de resort.

Asocierea Corsan Corviam Construccion Spania, Consinit-Road Consulting si Via Design a castigat licitatia in urma cu aproximativ un an si jumatate. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a emis Ordinul de Incepere pentru proiectarea si executia lucrarilor in luna iunie 2015.

Cu toate acestea, ultima varianta a proiectului tehnic a fost transmisa pentru avizare la CNADNR cu intarziere, la inceputul lunii august 2016. ”In prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrarilor. Mai mult decat atat, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a intamplat. Stadiul de executie pe acest contract este in continuare 0%”, se precizeaza intr-un comunicat de presa remis News.ro.

Citeste si:

Ministrul Transporturilor considera ca un astfel de parteneriat nu poate continua in aceste conditii. „Daca pana in data de 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrarile la capacitate optima, nu eliminam varianta rezilierii pentru ca ne dorim ca acest proiect sa progreseze”, a subliniat ministrul Sorin Buse.

Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Catalin Homor, a declarat in luna iulie, intr-un interviu acordat News.ro, ca tronsonul Suplacu de Barcau – Bors, lung de 60 de kilometri si parte din A3, are sanse serioase de a fi terminat in urmatorul an si jumatate. Pe acest sector, unde a lucrat firma americana Bechtel, lucrarile sunt finalizate in proportie de peste 50%.

Potrivit lui Homor, tot pe autostrada Transilvania ar putea fi deschise, pana la finalul anului viitor, tronsoanele Nadaselu - Mihaiesti, de 16,8 km, si Gilau-Nadaselu, 8,7 km, ultimul fiind in stadiu avansat de realizare. Pentru segmentul Nadaselu - Mihaiesti, partea de proiectare va incepe in acest an.