Mercedes-Benz ridica o noua bariera in industria auto prin introducerea sistemului de condus semi-autonom pe noua clasa E sedan si estate, primul pas spre masinile viitorului, care vor conduce singure pana la destinatie cu ajutorul sistemului de navigatie, al unor camere video si al unui pachet de senzori.

Noi am incercat functia de condus semi-autonom, am activat pilotul automat (cruise control) si masina a mers singura. Adica a pastrat viteza setata de noi, a franat sau accelerat in functie de trafic si a pastrat banda. Atunci cand am semnalizat, masina s-a asigurat si a schimbat singura banda.

Am testat si cea mai importanta decizie pe care o ia masina cand o lasam sa conduca singura. Si anume, poate opri de tot si pune avariile daca nu ne simte prezenti la volan mai mult de 2 minute, adica daca nu avem o mana pe volan. In acel moment, masina considera ca am adormit sau ca ni s-a facut rau, deci ia o decizie foarte buna.

Mercedes-Benz Clasa E Estate - condus semi-autonom

Dar pe langa condusul semi-autonom, Clasa E poate parca singura (remote parking pilot), cu sau fara sofer in interior si poate functiona fara cheie, folosind telefonul mobil (digital vehicle key), care se poate incarca prin inductie in masina, fara sa mai avem nevoie de cablul de incarcare.

Remote parking pilot

Sunt tehnologii noi, care ne fascineaza si care schimba condusul, asa cum il stim noi, pentru totdeauna.

Dupa lansarea sedanului Clasa E in martie la Lisabona, Mercedes-Benz a lansat in septembrie la Hamburg si versiunea estate (T-Modell / station wagon) ce promite un spatiu de incarcare intre 640 litri si 1820 de litri cu bancheta spate rabatata. Clasa E Estate va avea pana la sfarsitul anului si un al treilea rand de scaune, pentru copii, in portbagaj.

Primul Clasa E Estate a fost prezentat in septembrie 1977, la Frankfurt

Noua Clasa E Estate isi are inceputurile in 1977, cand in urma cu 38 de ani iesea pe poarta fabricii din Bremen primul exemplar, W123T Estate (T-Modell - Touring and Transport). Mercedes-Benz a mai fabricat pana atunci modele break, insa erau construite de parteneri. In 1966, IMA, partnerul din Belgia, a fabricat un station wagon, dar nu prea a avut succes.

Mercedes-Benz

Odata cu introducerea modelului W123, Mercedes-Benz a facut un pas in lumea moderna, a lansat treptat intre 1980 si 1982 sistemul ABS, volanul reglabil, un airbag pentru sofer, o transmisie automata cu 4 trepte, geamuri electrice, inchidere centralizata, trapa, aer conditionat, cruise control, stergatoare pentru faruri, servodirectie, scaune incalzite.

Mercedes-Benz

Daca ne uitam la ce oferea un Clasa E in urma cu aproape 40 de ani ar trebui sa ni se para normal ca in prezent poate conduce si parca singura.

Clasa E AMG are 401 CP si a debutat odata cu estate-ul

Lansarea modelului Mercedes-Benz Clasa E Estate a fost si momentul prezentarii varfului de gama, Mercedes AMG E 43 4MATIC care vine cu puternicul motor V6 biturbo de 3 litri 401 CP, transmisie automata cu 9 trepte si tractiune integrala. La volan nu pare sa rupa norii, dar in realitate masina sprinteaza pana la 100 de km in 4,7 secunde.

Cum este un break 4x4 de 401 CP? Este mare, dar stabil in curbe, rapid, dar silentios si confortabil, deci nu prea simti viteza si are un consum de carburant pe masura puterii, adica ia 14 litri la 100 km in afara orasului in modul Sport.

Mercedes-Benz

Motorizari Mercedes-Benz Clasa E Estate

Clasa E Estate are noua motorizari cu puteri intre 150 CP si 401 CP. Pe benzina avem de ales intre propulsorul de 2 litri E200 184 CP, E250 211 CP, E300 245 CP, 3,5 litri E400 333 CP, 3 litri E43 AMG 401 CP, iar diesel, intre 2 litri E200d 150 CP, E220d 194 CP si 3 litri E 350d 258 CP.

Pentru ca am condus in aprilie motorizarile de 2 litri, diesel si benzina, E220 d 194 CP si E 300 245 CP pe modelul sedan, acum am ales sa conduc propulsoarele cele mai puternice pe varianta Estate. Asa ca am plecat din Hamburg catre castelul Pförtnerhaus Schloss Plön cu un Mercedes-Benz Clasa E E350d 258 CP care ne-a fascinat cu eleganta lui de a parcurge fiecare metru de asfalt.

Secretul? Suspensia a fost pneumatica Airmatic. Aceasta functioneaza in combinatie cu un sistem de reglare complet automata pentru a se putea adapta permanent la situatiile de conducere. Nu doar suspensia ne-a facut orele petrecute la volan minunate, ci si ambianta din interiorul masinii. Felul in care germanii au combinat cele trei nuante de la interior ne-a facut sa ne simtim foarte relaxati. Bordul a fost din piele maro, placa frontala unde sunt amplasate comenzile pentru climatizare a fost din lemn de nuc de culoare maro inchis, lucios, iar restul de circa 70% din interior a fost bej deschis. O mare schimbare la noua Clasa E sunt si scaunele, arata acum precum la Clasa S si sunt multicontur, adica lungimea pernelor, suporturile laterale si suportul lombar pot fi reglate pneumatic.

E Estate

Am fost asa de tare atrasi de acest exemplar E 350d incat am uitat sa ne uitam cat a consumat. Dupa ce am ajuns la castelul Pförtnerhaus Schloss Plön am decis sa incercam cel mai puternic motor de pe Estate, AMG E 43 4MATIC 401 CP, pentru a ne continua drumul catre Castelul Weißenhaus de la Marea Baltica.

Chiar daca are 401 CP si este un AMG, confortul in E Estate nu a avut de suferit, desi ne-am fi dorit sa fie mai “racing”. Totusi, la volan simti ca ai in mana un AMG, directia este mai tare, iar actionarea padelelor aduce un sunet frumos de putere si te trage in scaun imediat.

In cea de-a doua zi a experientei noastre cu noua Clasa E Estate am ales un alt varf de gama, E400 333 CP, care atinge 100 km/h in 5,4 secunde. Fata de AMG, consumul a fost mai mic cu 4 litri in afara orasului, adica de 10 litri la 100 de km. La fel precum AMG-ul, E400 nu a avut suspensia pneumatica Airmatic, dar ne-a placut mult, chiar daca din cand in cand mai simteam micile denivelari ale soselelor.

In standard, noua Clasa E dispune de o suspensie cu trei brate pentru puntea fata, iar pe puntea spate vine cu o suspensie pneumatica cu sistem de control al nivelului, asigurand o garda la sol si un confort al suspensiei constante, indiferent de gradul de incarcare al autovehiculului.

Mercedes-Benz

Dotari in standard Mercedes-Benz Clasa E Estate:

  • active Brake Assist - previne sau atenueaza accidentele cu vehiculele din fata sau pietoni care traverseaza, prin avertismente si franare autonoma, daca soferul nu intervine;
  • audio 20 USB – sistem multimedia cu un display de 21,3 cm;
  • dynamic select - selectarea a unuia dintre cele cinci moduri de conducere. Anumiti parametrii, precum motorul, transmisia, ESP-ul sau directia sunt ajustate in functie de modul de conducere selectat;
  • easy-pack hayon – deschiderea sau inchiderea hayonului la apasarea unui buton;
  • keyless-start;
  • control automat al climei cu doua zone climatice;
  • modul de comunicare (UMTS) pentru utilizarea de servicii ce necesita un SIM;
  • suspensie pneumatica spate cu sistem de control al nivelului;
  • sistem de apeluri de urgenta: datele sunt transferate prin intermediul unui modul de comunicare cu propria cartela SIM. Nu este necesar un telefon mobil;
  • volan multifunctional din piele nappa cu comenzi si doua butoane Touch Control, plus padele pentru schimbarea vitezelor de pe volan;
  • Sistemul pre-safe: in caz de risc iminent de accident, se initiaza masurile preventive de protectie a pasagerilor, centurile se strang, iar sistemul de sunet pregateste urechile ocupantilor pentru zgomotul accidentului asteptat;
  • Sapte airbag-uri, patru dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranta si limitatoare de forta.

Mercedes-Benz

Un alt serviciu interesant oferit de germani este Mercedes me connect, un asistent care va poate recomanda un loc de cazare, un restaurant in zona, un traseu turistic sau orice altceva doriti. Acesta poate face si rezervari daca ii cereti. Sistemul functioneaza in 19 tari din Europa.

Mai multe informatii despre noua Clasa E sunt disponibile aici. Concurentii Mercedes-Benz Clasa E sunt BMW Seria 5, Audi A6, Jaguar XF si Volvo S90 si V90.

Date tehnice Mercedes-Benz AMG E 43 4MATIC:

Motor: 2.996 cmc benzina
Transmisie automata cu 9 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 401/6.100
Cuplu maxim Nm (rpm) 520 (2.500-5.000)
Viteza maxima (km/h) 250
Acceleratie (0-100km/h) 4,7
Consum mixt (l/100 km): 8,4
Emisii CO2 g/km: 192 g/km
Lungime 4933 mm
Latime 1852 mm
Inaltime 1475 mm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri