Circa 29 de milioane de vehicule echipate cu motoare diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limita autorizata prin lege, se arata intr-un studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relateaza AFP.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului, conform News.ro.

In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja scandalului Dieselgate, precum si o serie de informatii publice.

Scandalul testelor de emisii trucate reprezinta numai „partea de deasupra a aisbergului”, avertizeaza Transport & Environment (T&E), care incearca prin acest studiu sa „expuna numarul socant de masini diesel de pe soselele din UE si reglementarile laxe ale autoritatilor nationale in domeniul vehiculelor”.

Volkswagen a recunoscut anul trecut ca a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor. Recunoasterea a avut loc in urma unei investigatii a autoritatilor americane de reglementare. Grupul german a alocat pana in prezent circa 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de manipularea testelor de poluare.