Odata cu acest model restilizat, japonezii au lansat o noua tehnologie, sistemul Mazda G-Vectoring, o inovatie unica in industria auto. In momentul in care maresti viteza in viraje, simti comportamentul sportiv si traiectoria perfecta a Mazda6, in timp ce efortul tau ca sofer este acum mult mai mic. Am condus o Mazda6 wagoon cu tractiune fata si motorizarea de 2 litri benzina 145 CP, cuplata la o transmisie automata, si s-a comportat in curbe de cum ar fi fost un 4x4.

Potrivit japonezilor, sistemul G-Vectoring Control ajusteaza cuplul motor in functie de modul in care este actionat volanul, pentru a obtine un comportament rutier superior si pentru a intensifica sentimentul Jinba Ittai, de unitate cu masina, specific Mazda. Concret, sistemul decelereaza la intrarea intr-un viraj si transfera sarcina pe puntea fata pentru o aderenta mai buna si creste din nou forta de acceleratie cand unghiul de virare este constant simultan cu transferul greutatii pe puntea din spate. Comportamentul vehiculului este mai aproape de intentia soferului, reducandu-se nivelul corectiei volanului, indiferent de conditiile de drum, chiar si in situatia unor manevre de urgenta.

Sistemul G-Vectoring este binevenit intrucat japonezii nu ofera tractiunea integrala (AWD) pe modelul sedan sau pe motorizarile pe benzina ale versiunii wagon, doar pe cele diesel de 2,2 litri 150 CP sau 175 CP. Tractiunea integrala a fost lansata de Mazda pentru prima data pe modelul wagoon anul trecut, iar acum a fost imbunatatita si vine cu un sistem de avertizare asupra pierderii aderentei puntii motrice. Acesta foloseste 27 de semnale de la diferiti senzori care monitorizeaza permanent conditiile de drum si intentiile soferului si transmit puterea instant spre rotile care au nevoie, chiar si in conditiile schimbarilor neprevazute.

Ce noutati aduce faceliftul Mazda6

La exterior, masina pare neschimbata, doar oglinzile laterale cu semnalizatoare ies in evidenta. Principalele diferente se vad la interior, unde gasim un head up display color cu o rezolutie mai buna, care se ajusteaza automat odata cu pozitia scaunului memorata de sofer.

Mazda6

O alta noutate adusa de japonezi modelului este instrumentarul de bord, care integreaza un ecran color TFT LCD cu o grafica superioara si butoanele de pe volan, care au fost mult mai frumos desenate.

Motorizari Mazda6 facelift

Pentru Mazda6 putem alege una dintre cele cinci motorizari: 2,5 litri benzina 192 CP, 2 litri benzina 145 si 165 CP, doua propulsoare diesel bi-turbo de 150 si 175 CP.

Motorizarile pe care le-am condus la Barcelona au fost 2 litri benzina 145 CP si 2,2 litri diesel 150 CP. Motorul pe benzina mi-a lasat impresia ca este mai zgomotos decat dieselul in momentele in care acceleram puternic si nu parea nici la fel de sportiv.

Citeste si:

Potrivit japonezilor, propulsorul diesel de 2,2 litri a primit in premiera trei sisteme noi care cresc viteza de reactie si reduc zgomotul produs. Acestea imbunatatesc raspunsul la actionarea pedalei de acceleratie, atenueaza zgomotul detonatiilor diesel si variaza distributia motorului pentru a contracara sunetul pe anumite benzi de frecventa, in care in mod normal vibratiile motorului sunt cel mai usor de perceput de pasageri.

Mazda6 facelift

Echipamente noi sau imbunatatite la Mazda6 facelift

Mazda a imbunatatit si sistemele de siguranta odata cu faceliftul. Sistemul Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) a inlocuit senzorul cu infrarosu cu o noua camera video, care largeste plaja de viteze in care actioneaza de la 4-30 km/h la 4-80 km/h si permite, totodata, identificarea pietonilor.

Sistemul Smart Brake Support (SBS) integreaza la randul sau noua camera si isi imbunatateste viteza la care actioneaza de la 15-145 km/h la 15-160 km/h. Un sistem complet nou este Traffic Sign Recognition (TSR), care interpreteaza anumite semne de circulatie, cum ar fi acces interzis si limitarea vitezei si avertizeaza soferul daca nu respecta indicatiile.

Mazda6 include o serie larga de sisteme de siguranta, cum ar fi Blind Spot Monitoring (BSM), care avertizeaza asupra vehiculelor din spatele masinii, din zonele neaccesibile in oglinzi, Lane-keep Assist (LDWS), care atentioneaza soferul daca autoturismul schimba banda de mers fara semnalizare, farurile adaptive, sistemul de pilot automat adaptabil la viteze cuprinse intre 30 si 200 de km/h, asistenta la plecarea din rampa si Driver Attention Alert, care monitorizeaza starea soferului la viteze de peste 65 km/h.

Mazda6

Preturi Mazda6 facelift

Pretul de pornire pentru o Mazda6 facelift este de 23.690 euro cu TVA pentru wagon si de 21.290 euro pentru sedan, motorizarea pe benzina de 2 litri 145 CP cu transmisie manuala in 6 trepte. Pentru diesel, pretul pleaca de la 25.690 euro cu TVA pentru wagon sau sedan si dieselul de 2,2 litri 150 CP, in echiparea Challenge. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Concurentii Mazda6 sunt modelele Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel insignia, Toyota Avensis si Hyundai i40.

Date tehnice Mazda6 wagon facelift 2.0 benzina G145:

Motor: 2 litri benzina
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 145/6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 210(4000)
Viteza maxima (km/h) 208
Acceleratie (0-100km/h) 9,5
Consum mixt (l/100 km): 5,5
Capacitate rezervor: 52 litri
Volum portbagaj litri: 522
Lungime: 4,80 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,48 metri
Emisii CO2 g/km: 131 g/km
Masa proprie (kg) 1.485
Garda la sol 16,5 cm