Lotul 3 a fost inaugurat in noiembrie 2014, cu doua zile inainte de turul al doilea al alegerilor prezidentiale, in prezenta premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru functia de presedinte al statului, scrie News.ro.

In septembrie 2015, lotul a fost inchis, iar o portiune de cateva sute de metri a fost demolata, din cauza ca au aparut fisuri si denivelari grave pe carosabil. Acest gen de proiecte, realizate in regie proprie de CNAIR, trebuie continuat, considera Homor.

”Orice inceput este greu, dar daca el este un succes, trebuie continuat, multiplicat. S-a creat deja un vector de urmat in ceea ce priveste implementarea proiectelor. Asta inseamna ca noi, compania, trebuie sa continuam sa ne pregatim proiectele, sa ne stabilim foarte clar procedurile, sa ne asumam deciziile si in mod deosebit sa ne obisnuim sa colaboram intre noi, sa ne responsabilizam si sa monitorizam indeaproape tot ceea ce facem pentru finalizarea cu bine a proiectelor”, a spus Homor.

Seful CNAIR considera ca lucrarile in regie proprie reprezinta un mod de a sanctiona constructorii care nu respecta termenele asumate.

In plus, seful CNAIR a subliniat ca acest prim proiect a marcat si inceperea unui amplu proces de reorganizare si reformare a fostei Companii Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), care a fost sparta in doua entitati separate.

Duminica, Comisia de Inspectie Tehnica (CIT) din CNAIR, impreuna cu reprezentanti ai Politiei Rutiere, au inspectat lucrarile pentru a vedea daca sunt indeplinite normele de siguranta. In plus, CNAIR a decis expertizarea intregului lot 3.

Citeste si:

”De asemenea, avand in vedere problemele identificate in executia acestui lot de catre antreprenorul cu care a fost reziliat contractul, compania a decis expertizarea intregului lot 3, Orastie - Sibiu. In prezent procedura de achizitie a expertizei este in desfasurare”, se arata in comunicat.

Termenul initial de deschidere a circulatiei pe lotul 3, anuntat de CNAIR si sustinut de Ministerul Transporturilor, a fost finalul lunii septembrie. CNAIR a anuntat, la finalul lunii trecute, amanarea termenului anuntat initial, pana in data de 10 octombrie, din cauza ploilor abundente cazute in ultima perioada. CNAIR a inceput lucrarile de refacere a portiunii afectate in aprilie 2016.

Contractul dintre fosta CNADNR si grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini-Impregilo, in vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat in 2011 si a fost reziliat in ianuarie 2016.

Directorul CNAIR, Catalin Homor, a declarat in august ca noua solutie tehnica, propusa de firma Road Consulting si avizata de CNADNR, va rezolva in timp util problema apei freatice.

Citeste si Lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie va ramane inchis cat timp cer procedurile de siguranta

Autostrada Sibiu-Orastie, inchisa cat cer procedurile de siguranta

Autostrada Sibiu-Orastie, inchisa cat cer procedurile de siguranta