Cresterea costurilor de productie si, implicit, a preturilor finale pentru modelele echipate cu motoare diesel ar putea domoli frenezia vinzarilor in Europa.

Cu toate acestea, popularitatea vehiculelor cu motoare diesel ar putea creste pe alte piete, apreciaza o serie de reprezentanti ai sectorului auto, prezenti la Salonul Auto de la Paris.

„Estimam ca ascensiunea vinzarilor la nivelul Europei se apropie de sfirsit, evolutie determinata in special de costurile pe care le presupun noile standarde privind emisiile“, a afirmat Roger Johansson, vicepresedintele diviziei europene a companiei General Motors, responsabila pentru constructia de motoare.

Ponderea vehiculelor cu motoare diesel pe piata auto europeana a crescut de la 32% in anul 2000 la 50% in prezent.

Pretul unui autoturism cu motor diesel este cu aproximativ 2.000 de euro mai mare decit cel al vehiculelor cu motoare pe baza de benzina. In schimb, consumul de combustibil este mai redus cu 30% in cazul propulsoarelor diesel.

Standardele mai stricte privind emisiile de gaze generate de motoarele diesel, care produc cantitati insemnate de oxid de azot, un gaz cu efect de sera, obliga producatorii auto sa aloce sume importante dezvoltarii unor tehnologii avansate, care sa respecte noi norme. Costurile suplimentare se reflecta in preturile mai ridicate pentru autoturismele diesel.

Dan Morris, director de vinzari si marketing la Mazda Motor, a afirmat ca eficienta motoarelor diesel in ceea ce priveste consumul de combustibil si performantele mai ridicate ale vehiculelor de acest tip ar trebui sa sporeasca popularitatea autoturismelor diesel pe alte piete decit cea europeana.

Analistii din sectorul de profil apreciaza de asemenea ca piata europeana a motoarelor diesel creste intr-un ritm tot mai lent, dar vinzarile se intensifica in alte regiuni.

Dublare in zece ani

Cererea internationala de vehicule usoare cu motoare diesel s-ar putea dubla in urmatorii zece ani, astfel ca volumul vinzarilor ar putea avansa de la 15 milioane de unitati in 2005 la 29 de milioane de unitati in 2015, potrivit firmei de consultanta si prognoza din sectorul auto, J.D. Power.

Intr-un studiu recent, firma a aratat ca automobilele cu motoare diesel nu vor depasi ca volum 60% din totalul vehiculelor noi in Europa de Vest.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4602&art=377&cHash=98c24f2154