Mercedes-Benz a prezentat la Stockholm doua versiuni concept ale unui pick-up cu capacitatea de a cara in bena peste o tona si de a tracta 3,5 tone. Noul model va fi produs in serie in 2017 sub numele de Clasa X.

Mercedes-Benz Clasa X va avea un motor V6 diesel, tractiune integrala, reductor si diferential blocabil. Pentru Europa, modelul va fi produs anul viitor in Barcelona, Spania, iar pentru celelalte piete va fi asamblat in 2018 in Cordoba, Argentina.

Mercedes-Benz Clasa X

Conceptele Mercedes-Benz se numesc Powerful Adventurer si Stylish Explorer. Prima este versiunea utilitara, pentru drumuri extrem de dificile, iar cea de-a doua este mai apropiata de designul unui SUV.

Modelul Clasa X, dezvoltat pe platforma lui Nissan Navara, va necesita o investitie de cateva sute de milioane de euro si va fi comercializat in Europa, Argentina, Brazilia, Africa de Sud si Australia.

Pick-up-urile de dimensiuni medii au in prezent cea mai mare cota din piata totala a autovehiculelor in Australia, cu 14,1%. Argentina vine din urma, cu 11,6%. Acest lucru inseamna ca, in aceste tari, unul din opt autovehicule inregistrate este un pick-up din categoria de o tona. In Brazilia, pick-up-urile de dimensiuni medii au o cota de aproape 5% din piata totala a autovehiculelor. Aceasta cota este de 0,5% in Germania, 1,3% in Marea Britanie, 1,4% in Turcia si 0,8% in Rusia.

Pe baza studiilor sale de piata, Mercedes-Benz a identificat cinci grupuri de clienti specifici pentru Clasa X, cu relevanta diferita in fiecare tara.

Un grup tinta important este format din familiile cu un stil de viata activ si o afinitate pentru produsele premium. Ei folosesc pick-up-ul mai ales pentru naveta la locul de munca, pentru cumparaturi, pentru a duce copiii la scoala sau la diferite activitati sportive, pentru excursii de week-end si vacante. Pietele importante sunt Brazilia, Argentina, Australia si Africa de Sud.

Un alt grup tinta pentru Clasa X sunt aventurierii de succes, care traiesc in mediul urban si practica sporturi in aer liber, cum ar fi schiatul sau jet ski-ul si detin propria lor barca. Pietele de top sunt Australia, Africa de Sud, Brazilia, Marea Britanie si Germania.

In plus, pick-up-ul Mercedes-Benz va avea potentialul de a inspira individualistii care adopta cele mai noi trenduri. Acestia au un stil de viata independent si isi doresc un autovehicul cu un design unic, ce iese din tipare, si care le pune in evidenta personalitatea si statutul lor. Aceste persoane independente folosesc pick-up-ul ca un „autovehicul de zi cu zi" pentru oras, destinat activitatilor de seara si de weekend, precum si evenimentelor sportive. Pietele cheie pentru acest grup tinta sunt Germania, Marea Britanie, Africa de Sud si Brazilia.

Al patrulea grup de clienti include oamenii de afaceri, cum ar fi contractorii din constructii, arhitectii si furnizorii de servicii care doresc sa-si foloseasca pick-up-ul atat in scopuri comerciale, cat si personale. Pick-up-ul poate fi o masina de serviciu confortabila, pentru intalniri cu clientii, dar la fel de buna si pentru a transporta angajatii sau uneltele si materiale de constructie. Astfel, poate fi un „autovehicul de zi cu zi", dar si un autovehicul pentru activitati de weekend. Piete importante pentru oamenii de afaceri sunt Germania, Marea Britanie, Australia si Argentina.

Detinatorii de ferme de vite din Argentina, cultivatorii de soia din Brazilia sau viticultorii din Africa de Sud pot, de asemenea, folosi pick-up-ul lor in scopuri comerciale si personale. Pe de o parte, ei au nevoie de un autovehicul care sa-i poata transporta pe teren neasfaltat si sa aiba suficienta sarcina utila si capacitate de remorcare, pe de alta parte, acesta trebuie sa fie adecvat pentru intalnirile cu clientii si furnizorii, cat si pentru utilizarea ca „autovehicul de zi cu zi", pentru familie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri