Dezvoltarea puternica a tehnologiei masinilor electrice, aflata deocamdata intr-un stadiu incipient, va reduce cu 10% cererea mondiala de benzina pana in 2035, potrivit Wood Mackenzie, un consultant in industria petroliera, citat de Bloomberg.

In prezent, masinile alimentate pe baza de baterii reprezinta mai putin de 1% din vanzarile de masini noi, insa vanzarile ar putea decola dupa 2025, pe fondul politicilor guvernamentale de reducere a poluarii si reducerii preturilor, estimeaza consultantul din Houston.

In 2035, masinile electrice in circulatie ar putea elimina o cerere zilnica cuprinsa intre 1 si 2 milioane de barili de petrol de pe piata - adica exact in marja de reducere a productiei anuntata saptamana aceasta de Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol (OPEC), in scopul eliminarii surplusului de productie din piata, scrie News.ro.

"Orice are ca efect reducerea cererii pentru transport are un impact pe piata petrolului. Intrebarea este cit de mare va fi si in ce moment se va produce", a comentat Alan Gelder, vicepresedinte al Wood Mackenzie, pentru Bloomberg. Estimarile Wood Mackenzie reflecta proiectiile Agentiei Internationale a Energiei, care a prognozat luna trecuta ca cererea mondiala de benzina a depasit deja nivelul de varf, ca urmare a producerii de masini cu un cosdum mai eficient si a extinderii masinilor electrice. Totusi, cererea totala de petrol ar urma sa mai creasca cateva decenii, sustinuta de consumul navelor maritime, a camioanelor, a aviatiei si a industriei petrochimice.

Totusi, alte estimari din piata indica o reducere mult mai mare a cererii de petrol ca urmare a extinderii masinilor electrice, de 8 milioane de barili pe zi in 2035 si 13 milioane de barili pe zi in 2040. That’s more conservative than Bloomberg New Energy Finance’s forecast for EVs to displace about 8 million barrels a day of demand by 2035. Masinile electrice aflate in circulatie in prezent reduc in fiecare zi cererea de petrol cu 50.000 de barili, potrivit Wood Mackenzie.

Vineri, patru mari metropole mondiale - Atena, Madrid, Ciudad de Mexico si Paris - s-au angajat sa elimine vehiculele cu motoare diesel pana in 2025, pentru a reduce poluarea. Totusi, expertii considera ca stimulentele guvernamentale nu vor fi suficiente pentru a genera un boom al vanzarilor de masini electrice, care raman prea scumpe si putin eficiente pentru a concura cu masinile clasice. O crestere masiva a vanzarilor de masini electrice va veni abia dupa un salt tehnologic, care va reduce pretul masinilor si va extinde performanta bateriilor care echipeaza masinile electrice, mai spun expertii.

Sursa foto: hxdbzxy / shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri