Honda Trading, importatorul marcii japoneze in Romania si Republica Moldova, cu o retea de 16 showroom-uri, se asteapta anul acesta la vanzari de 1.000-1.100 de unitati, dintre care 10% vor fi prin programul Rabla.

Reteau Honda in Romania are 15 showroom-uri si 17 service-uri, iar in Republica Moldova are un singur showroom cu service. Jumatate din vanzarile de masini noi Honda sunt in Bucuresti, unde marca are trei showroom-uri, iar pe locurile urmatoare la vanzari sunt orasele Iasi si Brasov.

"Ne dorim sa vindem anul acesta intre 1.000 si 1.100 de masini. Avem o crestere de 30% in conditiile in care piata a crescut cu 20%. Cota de piata este de 1%, superioara cotei Honda in Europa, care acum este de 0,9%. Ne dorim sa mentinem aceasta cota de piata in conditiile in care inmatricularile de masini noi vor ajunge la 100.000 de unitati", a declarat pentru wall-street.ro Ionut Lupu, brand manager Honda Trading.

Managerul spune ca nu vom mai ajunge vreodata la cifrele de vanzari de masini noi din 2007, a fost un moment speculativ, iar faptul ca majoritatea dealerilor reprezinta si alte branduri este din cauza ca marjele sunt foarte mici.

"Un dealer trebuie sa vanda minim 200 de masini pe an ca sa aiba un profit, de aceea dealerii merg spre business-uri multimarca. Intr-o piata cu discount-uri mari, unde marjele sunt din ce in ce mai mici, posibilitatea castigurilor pe masina se reduce la dealeri. Service-ul nu genereaza prea multi bani, mai ales in cazul masinilor japoneze, pentru ca se strica greu", mai spune Ionut Lupu.

Cele mai vandute modele Honda

Cele mai vandute trei modele Honda in Romania au fost anul trecut modelele Honda Civic sedan, SUV-ul CR-V si modelul Civic cu 5 usi. Crossoverul Honda HR-V ar fi putut urca pe locul 3 la vanzari daca productia ar fi fost mai mare. Anul acesta, livrarile HR-V ar putea ajunge la 200 de unitati.

Modelul Civic sedan (1,8 litri benzina 140 CP) a fost in topul vanzarilor, intrucat a avut un pret bun fiind un model la final de generatie, intre 12.000 si 16.000 euro cu TVA prin Programul Rabla.

Anul acesta, noul Civic sedan costa prin Rabla intre 20.800 euro si 26.000 euro. Pretul este justificat de faptul ca noul model se apropie ca dimensiuni si performante de modelul Accord si vine in standard mult mai bine echipat.

Romanii cumpara mai mult cash modelele Honda, iar raportul este de 60% persoane fizice si 40% persoane juridice. Acestia apreciaza fiabilitatea marcii si o vad ca pe o alternativa la modelele premium. Comenzile pentru un model Honda dureaza aproape 4 luni, asa ca importatorul lucreaza cu stocuri.

Un model Honda este dezvoltat si testat cu minim 5 ani de zile inainte de lansare.

Piata auto

Seful Honda se asteapta ca piata auto din Romana sa creasca anul acesta cu aproximativ 15% si considera ca "aceste cresteri accelerate se vor atenua in perioada urmatoare, dar tot va fi o crestere de 5-10%".

Eliminarea timbrului de mediu nu a afectat importatorii de masini noi, insa daca acesta nu ar fi fost eliminat, probabil, vanzarile acestora ar fi crescut si mai mult.

In primele cinci luni, importul de masini second-hand a crescut cu 75% fata de anul trecut, prin inlaturarea timbrului de mediu, iar peste 80% dintre masinile rulate au fost mai vechi de 10 ani.

"Nivelul de motorizare, masini noi si rulate, a atins nivelul anului 2007 in momentul de fata. Numai ca la momentul respectiv la 3 masini noi vandute era una rulata, iar in prezent la o masina nou vanduta sunt trei second-hand. Practic s-a reinversat balanta", a mai spus Ionut Lupu, care crede ca fara programul Rabla, diferenta intre cele doua ar fi fost si mai mare.

Programul Rabla ar putea fi si mai mult imbunatatit

De anul acesta, s-au introdus limitari privind noxele prin programul Rabla. Limita este de 130 grame CO2 pe km, iar anul viitor va fi 120 de grame, conditiile vor fi din ce in ce mai aspre. Prin urmare mai multi importatori au iesit din acest program cu anumite modele care erau de volum si asta se resimte in piata auto.

Anul acesta, Honda Trading se asteapta ca 10% din vanzari sa fie prin Rabla, fata de anul trecut cand vanzarile prin Rabla au fost de 20%.

"Honda intra in programul Rabla anul acesta cu modelul Civic si motorul de 1 litru 130 CP, cu modelul HR-V cu toate motorizarile si cu SUV-ul CR-V cu motorul 1,6 diesel. Programul Rabla este util si cu siguranta poate fi imbunatatit. Acest program are si parti negative, creaza distorsiuni in piata, pentru ca se creaza un efect psihologic pentru client. El asteapta programul Rabla in primele luni din an si asta afecteaza importatorii, dealerii, stocurile, blocheaza piata", mai spune seful Honda.

De ce se scumpesc masinile

Costurile materiilor prime in crestere, tehnologia si normele de poluare din ce in ce mai severe scumpesc noile modele de masini. Marcile japoneze sunt influentate si de cursul de schimb.

"Incepand cu noua generatie Honda CR-V, toate echiparile vor avea pachetul de siguranta in standard. SUV-ul va avea tehnologii precum franarea de urgenta, cruise control adaptiv, detectarea masinilor in unghiul mort, recunoasterea semnelor de circulatie, pachet care pana acum exista doar la CR-V pe versiunea de top", a adaugat Ionut Lupu.

Noua generatie Honda CR-V va ajunge pe piata anul viitor. Modelul nu va mai fi fabricat in Anglia, productia se va muta in Japonia.

Ce schimbari in economie ar influenta piata auto

Seful Honda considera ca "in primul rand modificarea impozitarii de la capacitate cilindrica la norma de poluare, ar influenta piata auto si probabil o infrastructura pentru masinile electrice, precum si fiscalizarea comertului cu masini second-hand".

Importatorul Honda Trading are 12 angajati in Romania. Orasele in care este prezenta marca japoneza sunt Constanta, Timisoara, Ploiesti, Sibiu, Brasov, Pitesti, Iasi, Braila, Cluj, Baia Mare, Bucuresti, Arad si Oradea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »



Setari Cookie-uri