Desi este greu de crezut, un numar mare de americani au trecut la biciclete in ultimii 5 ani, iar tendinta este ascendenta si va continua pe masura imbunatatirii infrastructurii. Iata care sunt 10 cele mai prietenoase orase din lume cu biciclistii.

By 2xSamara.com / Shutterstock

10. Chicago

10. Chicago

Primarul orasului american Chicago a facut o prioritate din proiectul sau de a avea in centru 160 km de piste de biciclete protejate si a reusit. Costurile au fost de 12 milioane de dolari.

Foto: By Bitkiz / Shutterstock

9. Shanghai

9. Shanghai

Chiar daca China este mai cunoscuta pentru polare decat pentru ciclism, in tara exista 430 de milioane de proprietari de biciclete, acestea fiind de departe mijlocul de transport cel mai preferat de chinezi.

In Shanghai si in Beijing sunt cel mai mare numar de ciclisti din lume.

Foto: Atiger / Shutterstock

8. Barcelona

8. Barcelona

Administratorii orasului Barcelona au decis sa reduca viteza in oras pana la 30 de kilometri pe ora in majoritatea zonelor pentru a determina cetatenii sa renunte la masini. In acelasi timp, au realizat unul dintre cele mai mari proiecte din lume de benzi speciale pentru biciclisti. Acest lucru, impreuna cu limitele de viteza reduse, au dus la o crestere rapida a numarului de biciclisti in ultimii ani.

Foto: By Littleaom / Shutterstock

7. Montreal

7. Montreal

Vremea rece in majoritatea lunilor anului nu a descurajat ciclistii in Montreal. Zona din centrul orasului este dedicata biciclistilor. Orasul are 640 de kilometri de benzi dedicate ciclistilor, dintre care 240 de kilometri sunt cu benzi protejate.

Foto: By Marc Bruxelle / Shutterstock

6. Malmo

6. Malmo

Orasul Malmo din Suedia are in intersectii un sistem de senzori care avertizeaza soferii cand se apropie un ciclist. Pentru ca aici sunt aproximativ 480 de km de piste de biciclete si oamenii se simt in siguranta, circa 30% din calatoriile zilnice sunt facute cu bicicleta.

Foto: By Ton Kung / Shutterstock

5. Antwerp

5. Antwerp

In Belgia, aproximativ 9% din calatoriile efectuate in tara sunt pe bicicleta. Exista, de asemenea, un numar mare de rute pentru biciclisti care va vor duce in afara orasului pentru a explora castele sau alte locuri turistice.

Foto: By RossHelen / Shutterstock

4. Strasbourg

4. Strasbourg

Strasbourg nu este cel mai mare oras din Franta, dar are un obiectiv inalt. Consilierii orasului vor ca pana in 2025 numarul de biciclisti sa ajunga la 20%. In prezent, exista 560 de kilometri de piste dedicate ciclistilor si peste 360 de strazi cu benzi speciale pentru biciclisti.

Foto: By Solodovnikova Elena / Shutterstock

3. Munchen

3. Munchen

Germania este o tara cunoscuta pentru autostrazi, dar are si o multime de rute pentru biciclisti. Orasul Munchen este pe primul loc in Germania ca infrastructura pentru biciclisti. Are o retea de 1.100 de kilometri de piste de biciclisti si 560 de strazi cu sens unic care sunt doar pentru biciclete. La fel precum Barcelona, si Munchen a redus limita de viteza la 30 de km/h pentru a determina cetatenii sa renunte la masini. Calatoriile cu bicicleta au o medie de 18%, clasand orasul in topul celor mai importante din lume din acest punct de vedere.

Foto: By g215 / Shutterstock

2. Amsterdam

2. Amsterdam

Cu peste 800.000 de biciclete si o retea imbatabila de rute numai pentru ciclisti, Amsterdam este orasul care te motiveaza sa calatoresti in acest fel. Aproape 40% din toate calatoriile din Amsterdam sunt facute cu bicicleta. Fie ca sunt copii care merg la scoala, fie ca sunt adulti care merg la cumparaturi, bicicleta este principala metoda de transport. Amsterdam este un oras relativ mic, insa are 400 de kilometri de piste pentru biciclete.

Foto: By MarinaDa / Shutterstock

1. Copenhaga

1. Copenhaga

Cu un acces usor in punctele cele mai aglomerate din oras, Copenhaga este un exemplu pentru orice oras de pe glob care vrea sa atraga biciclistii. Exista 28 de autostrazi pentru biciclete care acopera 500 de kilometri pentru a ajuta biciclistii sa ajunga din localitatile de langa oras. Pe langa aceste piste mai sunt 350 de kilometri de benzi pentru ciclisti in oras. In mod uimitor, jumatate din populatie foloseste zilnic aceste drumuri. Copenhaga se diferentiaza de alte orase prin faptul ca in continuare face investitii pentru imbunatatirea infrastructurii desi aceasta este la un nivel foarte ridicat.

Foto: By lkoimages / Shutterstock