In interiorul noului motor, amestecul de aer si combustibil se va aprinde spontan prin compresia pistonului. Metoda noua de combustie, denumita Spark Controlled Compression Ignition, a surmontat doua probleme care impiedicau comercializarea motoarelor pe benzina cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei in care aprinderea prin compresie este posibila si obtinere unei tranzitii usoare intre aprindere cu scanteie si cea prin compresie.

Aceasta noua metoda de combustie patentata combina avantajele motoarelor pe benzina si diesel pentru a obtine performante de mediu, putere si acceleratie remarcabile.

Aprinderea prin compresie si un compresor montat pentru a imbunatati economia de combustibil livreaza un raspuns superior al motorului si cresc cuplul cu 10-30 de procente fata de generatia actuala de motoare pe benzina SKYACTIV-G3.

Aprinderea prin compresie permite o ardere cu amestec foarte sara4 care imbunatateste eficienta motorului cu pana la 20-30 de procente fata de generatia curenta SKYACTIV-G si cu pana la 35-45% fata de motorul Mazda pe benzina cu aceeasi cilindree din 2008.

Cu o eficienta ridicata pe o plaja larga de rotatii si nivele de sarcina, motorul permite mai multa flexibilitate in selectarea vitezelor, oferind atat economie de combustibil cat si performante de condus superioare.