Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local, a finalizat in aceasta vara proiectul de modernizare al retelei de 22 de showroom-uri, investitie realizata impreuna cu partenerii, care s-a derulat pe parcursul a doi ani, a declarat pentru wall-street.ro Edit Tarcolea, directorul general al companiei.

"In luna iunie, am finalizat implementarea noului concept de retail in toate cele 22 de showroom-uri Toyota din tara. Reteaua din Romania este acum una dintre cele mai moderne din Europa. Investitia a fost sustinuta atat de dealerii nostri parteneri cat si de Toyota Romania. Proiectul a fost extrem de complex cu o importanta componenta digitala , fiind inceput la finalul anului 2015", a precizat Edit Tarcolea.

Potrivit managerului, exista in continuare cereri de noi dealereship-uri. "Ne dorim ca in urmatorii ani sa ne imbunatatim prezenta atat in tara cat si in Bucuresti , venind cat mai aproape de clientii nostri astfel ca luam in calcul oportunitatile de dezvoltare in aceasta directie si suntem descisi catre cererile de dealership-uri", a mai spus Edit Tarcolea.

Romanii au dat motorizarile diesel pe hibride

Toyota a inregistrat anul acesta o crestere de doua ori mai mare fata de anul trecut pentru modelele hibride, principalul argument in favoarea acestei decizii fiind- din perspectiva clientilor- costurile mai mici de intretinere. Astfel, in primele 6 luni, modele hibride Toyota au reprezentat 42% din totalul vanzarilor, in crestere de la 27% in urma cu un an.

In ceea ce priveste cererea pentru motorizari diesel, in prezent doar 10% din vanzarile Toyota in Romania mai au acest tip de motorizare . Clientii –majoritar companii din domeniul agricol, energetic, forstier si telecom- care opteaza pentru acesta varianta sunt in general aceai acare aleg modelele Hilux sau Land Cruiser si pentru care cuplu este un element important in caeea ce priveste activitatea comerciala.

"Este un interes extrem de mare pentru hibride. La modelele unde avem motorizari conventionale si hibride, gradul de penetrare al hibridelor este in medie de 80%. Toyota este in curs de schimbare a intregii game de modele cu focus pe motorizarea hibrida. Cu timpul acestea le vor inlocui total pe cele conventionale tehnologia diesel fiind pentru Toyota una din care se face un exit gradual. Avem modele care , la ultimele modificari degeneratie nu s-au mai fabricat in varianta diesel", a adaugat Edit Tarcolea.

Estimarile de vanzari sunt de 4.800 de unitati anul acesta, in crestere cu 20% de la 4.000 de unitati in urma cu un an. Dupa Bucuresti, cele mai mai ridicate vanzari Toyota sunt in orasele Iasi, Brasov, Cluj si Timisoara.

Masinile cu transmisie automata castiga teren in gama Toyota

Anul acesta, cererea de masini Toyota cu transmisie automata o va depasi pe cea cu transmisie manuala, fiind putin neobisnuit pentru piata din Romania.

"Majoritatea vanzarilor Toyota este cu cu transmisie automata, ponderea crescand la 51% anul acesta, de la 33% anul trecut. Explicatia principala a acestui trend este faptul ca toate motorizarile hibride au cutie automata", a mai adaugat Edit Tarcolea.

In ultimul timp si ponderea clientelor a crescut, atingand 40% fata de 32% anul trecut. Cele mai apreciate modele de catre doamnele care aleg Toyota sunt nou lansata Toyota C-HR si Yaris Hybrid.

De la lansarea acum 20 de ani a modelului Prius - primul hibrid de serie din lume- Toyota a vandut pana acum peste 10 milioane de masini hibride la nivel global

Pentru anul acesta, Toyota Romania estimeaza o cifra de afaceri de 250 de milioane de euro, in urcare de la 200 de milioane de euro in 2016.

Toyota Romania este importatorul autorizat al marcilor Toyota si Lexus pentru Romania, Bulgaria si Macedonia si este detinuta de catre grupul britanic Inchcape, unul dintre cei mai mari distribuitori globali de marci premium din industria auto.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri