Producatorul finlandez de anvelope Nokian Tyres, cu o cifra de afaceri anuala de peste 1,5 miliarde euro si doua unitati de productie, in Finlanda si Rusia, obtine anual peste 60% din vanzarile globale din business-ul cu anvelope de iarna, a declarat intr-un interviu pentru wall-street.ro Emil Nakov, Business Development Manager CE, Nokian Tyres, care se asteapta ca piata din Romania sa creasca cu 10% in acest an.

Piata de anvelope din Romania, crestere de 10% in 2017

"Piata de anvelope din Romania ne-a dovedit o performanta excelenta anul trecut, astfel ca previzionam o crestere de cel putin 10% in acest an, in comparatie cu anul trecut. Credem ca infrastructura, particularitatile geografice si conditiile meteorologice din Romania necesita adaptarea anvelopelor la sezon, chiar daca in ultimul timp am observat un puternic trend ascendent in vanzarile de anvelope all-season in intreaga Europa. O mare parte din anvelopele Nokian Tyres provin din fabrica noastra „finlandeza” din Rusia, despre care suntem incantati sa mentionam ca anul trecut a obtinut premiul pentru cea mai eficienta fabrica din lume. De asemena, suntem extrem de multumiti de standardele de calitate si productivitate stabilite de aceasta unitate de productie Nokian Tyres", a mai spus Emil Nakov.

Numarul mare de masini rulate, 600.000 de unitati, care vor intra in Romania anul acesta ar putea contribui la cresterea business-ului cu anvelope.

"Consideram ca patrunderea unui numar mare de masini rulate este intr-adevar o tendinta puternica a pietei auto din Romania si exista posibilitatea ca aceasta sa produca impact asupra intregii piete de anvelope. Astfel ca previzionam o crestere a cererii de anvelope, in mod special in ceea ce priveste anvelopele de iarna", a precizat managerul bulgar.

Vanzarile de anvelope de iarna Nokian Tyres au avut o crestere mai buna decat cele de vara, iar intreaga gama a avut o cerere mai mare fata de anul trecut.

"Luand in considerare primele 8 luni ale acestui an, am observat o evolutie mai buna a vanzarilor noastre de anvelope de iarna in comparatie cu cele ale anvelopelor de vara. Acestea din urma insa, au inregistrat o crestere fata de anii anteriori, in special in segmentul autoturismelor, in acest an confruntandu-ne cu unul dintre cele mai solicitante sezoane de vara, in care din cauza cererii ridicate partenerii nostri de distributie si-au epuizat stocurile de anvelope disponibile. Astfel ca putem spune ca suntem multumiti de valorile pozitive, de doua cifre, pe care le-am realizat", a afirmat Emil Nakov.

Nokian Tyres se pozitioneaza in top 5 branduri premium de anvelope pe piata din Romania. In mod special in sezonul de iarna, Nokian Tyres detine o cota de piata semnificativa din totalul vanzarilor de anvelope premium.

"Pe piata din Romania, anvelopele de vara pentru SUV-uri inregistreaza cifre de vanzari egale cu cele ale anvelopelor de iarna destinate aceleiasi categorii de autoturisme. In mod firesc insa, in totalul global al vanzarilor inregistrate de Nokian Tyres, ponderea anvelopelor de iarna pentru acest segment este mai ridicata. De la an la an vanzarile de anvelope de vara pentru SUV-uri inregistreaza o crestere constanta", a mai spus managerul.

Cele mai bine vandute anvelope de iarna Nokian in Romania sunt cele pentru autoturisme, Nokian WR D4. "Acesta ofera aderenta exceptionala in conditiile meteorologice specifice iernilor din aceasta zona geografica. In plus, aceasta este prima anvelopa premium de iarna din lume care a obtinut incadrarea in clasa A, cea mai buna clasa a sistemului european de etichetare a anvelopelor, pentru aderenta pe carosabil umed", a explicat Emil Nakov.

Nokian Tyres comercializeaza anvelope in Romania prin distribuitorii de anvelope. Vanzarile online de anvelope Nokian Tyres se apropie de 5% si urmeaza un trend crescator. Brandul finlandez are trei distribuitori la nivel global. Unul dintre cele mai mari lanturi de distributie a anvelopelor Nokian, Vianor, este prezent si pe piata din Romania.

Potrivit Nokian, anul acesta, pe piata este cel mai cuprinzator portofoliu de anvelope de iarna de pana acum. Gama de produse care se adreseaza pietei din Europa Centrala si de Est, acopera 97% din dimensiunile de anvelope existente. In ceea ce priveste piata din tarile nordice, portofoliul de produse pentru sezonul rece include si noile modele Hakkapeliitta 9 si Hakkapeliitta 9 SUV cu tinte, care ofera performanta excelenta datorita conceptului Functional Stud Concept, patentat de Nokian Tyres.

In portofoliul de anvelope de vara pentru piata din Europa Centrala si de Est, anul acesta a fost introdus noul model de anvelopa pentru off-road, Nokian Rockproof, iar pentru anul urmator are in plan extinderea gamei.

In urmatorii 10-20 de ani anvelopele vor urma tendintele stabilite de industria auto

Peste 10-20 de ani anvelopele s-ar putea schimba radical intrucat masinile electrice au nevoie de anvelope mai inguste si mai inalte, un exemplu ar fi modelele BMW i3 si i8.

"Putem vorbi despre o evolutie a anvelopelor in urmatorii 10-20 de ani. In esenta, industria anvelopelor urmeaza tendintele stabilite de industria auto. Astfel, trendul foarte dinamic pe care industria auto il impune determina schimbari si nevoia de a inova rapid si in ceea ce priveste produsele noastre - din punctul de vedere al sigurantei si a sustenabilitatii. Un exemplu in acest sens este modelul Nokian Hakkapeliitta R2 care este disponibil si in dimensiuni special concepute pentru vehiculele electrice i3 si cele hibrid i8, ale marcii BMW", considera managerul Nokian Tyres.

Citeste si:

    In 2015, cifra de afaceri neta a companiei a fost de aproximativ 1,4 miliarde euro, iar la finalul anului numarul angajatilor a fost de 4.400. Sediul central al Nokian Tyres se afla in Nokia, Finlanda, iar sediul european este la Praga.

    Nokian Tyres incepe anul viitor constructia celei de-a treia unitate de productie de anvelope si a ales statul Tennessee din SUA pentru noua fabrica. Investitia se ridica la 360 de milioane de dolari. Fabrica va avea o capacitate de 4 milioane de anvelope anual cu potential viitor de extindere.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri