Numarul de masini second-hand, care intra in Romania din Europa de Vest, este tot mai mare. Dupa primele 8 luni a fost depasit nivelul inregistrat pe tot anul 2016.

In primele opt luni au fost inmatriculate aproape 338.000 de masini second-hand din import, cu 75% mai mult decat anul trecut, in timp ce inmatricularile de masini noi au crescut cu 16%, la 70.000 de unitati.

Comparativ cu numarul de masini noi inmatriculate in Romania in perioada ianuarie-august importurile de autoturisme rulate sunt de cinci ori mai mari.

"In ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), se observa faptul ca, in primele opt luni din 2017, au fost inmatriculate cca. 338.000 unitati (mai multe decat s-au inregistrat pe intreg anul 2016), adica de 5 ori mai multe decat cele noi", spun specialistii APIA.

Ingrijorator este faptul ca numarul masinilor cu norme de poluare Euro2 si Euro3 s-a dublat.

"Ceea ce este si mai grav insa, este faptul ca numarul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 si Euro2) a crescut de 2,5 ori. Aceasta situatie se datoreaza, dupa cum APIA a semnalat inca de anul trecut, eliminarii de la 1 februarie a.c. a Timbrului de Mediu", mai spun reprezentantii APIA.

Cele mai multe masini second-hand sunt Volkswagen (peste 88.000 de unitati), Opel (42.000 unitati) si Ford (33.000 unitati). BMW si Audi sunt pe locul 4 si 5 cu aproape 30.000 de unitati fiecare.

Vor intra in tara anul acesta peste 600.000 de masini rulate, iar circa 70% dintre ele sunt mai vechi de 10 ani

Romania este pe locul doi in Europa de Est, dupa Polonia, la importul de masini poluante (Euro 1 - Euro 4) de care vrea sa scape sub orice forma Germania.

"Faptul ca s-a renuntat la Timbrul de mediu a contribuit la aceasta crestere exclusiva, noi suntem in Europa de Est pe locul 2 la importul de rable dupa Polonia. Cred ca este momentul sa incercam sa innoim parcul auto, sa incercam sa schimbam conceptul de mobilitate in Romania, sa avem o strategie nationala in ceea ce priveste mobilitatea cu toate componentele ei. Trebuie gasite formule prin care sa ne incurajam pe de o parte industria proprie de autoturisme. Este limpede ca trebuie cumva sa preferam vanzarea unui autovehicul din productia autohtona fata de importul unei rable din Germania", spune Brent Valmar, CEO al Porsche Romania.

Aproximativ 41% din volumul total de masini second-hand care vor intra anul acesta in Romania sunt marci ale concernului VW, dimensiunea avalansei de masini rulate, majoritatea rable, se va ridica la 637.000 de masini. Circa 60-70% dintre ele sunt masini peste zece ani. In primele 6 luni au intrat in tara 312.000 de masini, dintre care 207.000 au fost din grupul VW.

Sursa foto: Krivosheev Vitaly / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri