Acest premiu este un omagiu adus muncii cercetatorilor Audi care au adus o noua dovada impresionanta - caroseria noului model TT - a modului in care Audi este lider in acest domeniu. in tehnologia ASF, structura de sustinere a caroserie este compusa din sectiuni de aluminiu presat si mulaje matritate, cu panouri de aluminiu ce formeaza o conexiune exacta si are rolul de a sustine sarcina in cadrul acestei structuri. Componentele ASF variaza ca forma, iar sectiunile transversale difera in functie de rolul lor - asemenea oaselor din structura scheletului uman, ele sunt facute pentru a-si indeplini rolul cat mai bine posibil, in timp ce au o greutate minim posibila.

La noul TT, Audi a dezvoltat si mai mult tehnologia ASF si a adaugat otel ultrarezistent la aliaj. Din totalul greutatii, aluminiu reprezinta 69%. Componentele de otel sunt folosite la asamblarea partii posterioare a planseului. Portierele si pragurile sunt facute tot din otel. Acesta ofera o distributie optima a incarcatuii pe cele doua axe, ceea ce confera o manevrabilitate sporita.

Caroseria modelului TT cantareste 206 kg, din care 140 kg este aluminiu si 66 kg reprezinta. O structura compusa in totalitate din otel ar fi fost cu 48% mai grea. Componentele de aluminiu ale caroseriei realizata dupa tehnologia ASF sunt compuse din panouri (63 kg), mulaje (45 kg) si sectiuni presate (32 kg).

Noua forma a caroseriei ASF dezvoltata pentru Audi TT are calitatea de a fi perfecta pentru o masina sport. Rigiditatea la torsiune statica a modelului Coupé este cu aproximativ 50 procente mai mare decat la generatia anterioara. La modelul Roadster, saltul este unul incredibil: 128%.

Citeste si:

Extrem de elastice, componentele mulate au fost utilizate in zone supuse unor forte locale mari si unde se cere multifunctionalitate. Un prim exemplu este imbinarea montantului A - aceasta este o componenta de inalta tehnologie care imbina membrul longitudinal, pragul, montantul A si traversa parbrizului.

Audi a profitat de exprienta vasta atunci cand a fost vorba de imbinarea componentelor de aluminiu cu cele de otel. Acest procedeu se poat face in mai maulte moduri - nituire fortata, tintuire si inlantuire. A patra tehnologie de imbinare a fostr adaugata acestei liste: suruburi autopenetrante, introduse de roboti, topesc suprafata componentelor ca rezultat al frecarii pe car o produc, ceea ce face ca ele sa patrunda complet in material si astfel formeaza o legatura exacta cu acesta. Un alt concept inovator utilizat la noul TT este imbinarea la rece care este produsa intre acoperis si partea laterala in timpul sudurii cu laser.

Aceasta tehnica sporeste confortul in timpul calatoriei prin reducerea vibratiilor. Sunt necesare numai cateva cicluri de simulare pe computer pentru a ajunge la structura care elimina vibratia initiala si evita directiile de transmitere.

De asemenea, noul TT nu lasa loc nici unui fel de compromisuri cand vine vorba de siguranta in cazul unui impact. Este pentru a doua oara cand Audi a primit ravnitul premiu. in 2003, distinctia pentru cea mai prestigioasa inovatie europeana in materie de caroserii a revenit modelului Audi A8. Tehnologia ASF a fost implementata si la caroseria modelului A8.