Din cele 1.758 de unitati vandute anul trecut, cele mai multe au fost scutere (764), urmate de motocicletele de strada (679 de unitati vandute), de segmentul motocicletelor off-road cu 247 de unitati si de moped-uri (motorete cu pedale) - 68 de unitati comercializate.

Anul trecut a fost al doilea in care piata moto a crescut accentuat, dupa ce in 2003 si 2004 a stagnat, iar in 2005 a crescut cu 31,5%, pana la 1.324 de unitati.

Statisticile APIA arata ca romanii prefera extremele si aleg fie motoarele foarte puternice, fie cele foarte mici ca putere. Astfel, peste 40% dintre vehiculele vandute au motor de sub 50 centimetri cubi, iar alte 30% au motoare de peste 500 centimetri cubi.

Totusi, fata de anul trecut cea mai mare crestere s-a inregistrat la segmentul 50-125 centimetri cubi, unde vanzarile au urcat cu 81%, ajungand la un total de 274 unitati.

La categoria sub 50 de centimetri cubi vanzarile au crescut anul trecut cu 32%, iar la peste 500 centimetri cubi cresterea a fost de 29%, conform statisticilor APIA.

Citeste si:

Vanzarile pe segmentul motocicletelor de strada au crescut cu 24%, ajungand la un total de 679 de unitati. In topul vanzarilor conduc marcile nipone Honda, Yamaha si Suzuki, cu peste 100 de unitati comercializate fiecare.

Pe partea motocicletelor de teren vanzarile au crescut cu 35,7%. Marca austriaca KTM are peste o treime din piata (97 de unitati din cele 247 de motociclete de teren vandute), urnata de Yamaha si BMW cu 92, respectiv 47 de exemplare vandute.

Vanzarile de scutere au crescut cu 41,7% in 2006, totalizand 764 de unitati. Marca Peugeot e liderul pietei cu 408 unitati vandute, urmata la mare distanta de Aprilia cu 78 de unitati si Yamaha cu 77.