Nissan, al treilea producator nipon de automobile, a analizat posibilitatea de a se alatura unui parteneriat deja existent pe piata indiana, intre grupul francez si cel indian, inca din luna noiembrie 2006, anuntand ca va face un anunt in acest sens la data de 9 martie 2007.

Cele trei grupuri vor detine, in regim de companie cu capital mixt, o uzina producatoare de masini, in orasul indian Chennai, capacitatea anuala initiala a acestei uzine fiind de 350.000 unitati in 2009, potrivit surselor citate.

Grupul Mahindra, care este principalul producator indian de tractoare, va detine jumatate din aceasta uzina, iar Nissan si Renault vor detine fiecare 25%. In aceasta fabrica ar putea fi construite modele asemanatoare modelului Logan.

Cele trei companii si statul Tamil Nadu vor face un anunt in acest sens la inceputul saptamanii viitoare. Responsabilii grupurilor Nissan si Mahindra nu au dorit sa comenteze aceste informatii, iar Renault nu a putut fi contactat, scrie Reuters.

Orasul Chennai este un port in care mai exista si alte uzine de productie de automobile, detinute de Hyundai Motor Co., Ford Motor Co. si BMW AG, beneficiind de un sector de desfacere bine inchegat.

Directorul executiv al Nissan si Renault, Carlos Ghosn, si-a exprimat in mod repetat interesul pentru piata indiana, nu doar ca amplasament d e productie pentru autovehicule dar si ca regiune unde pot fi gasite componente la preturi reduse, ce pot fi ulterior folosite pe plan global de alianta franco-nipona.

Citeste si:

Renault detine 44% din Nissan, care la randul ei detine 15% din producatorul francez. Nissan va patrunde destul de tarziu pe piata din India, unde se estimeaza dublarea vanzarilor de automobile, pana la doua milioane de unitati in 2010.

Nissan mai este implicat intr-o acord separat semnat cu Suzuki Motor Corp. potrivit caruia divizia locala a producatorului nipon, MarutiUdyog Ltd, va produce 50.000 masini de mici dimensiuni sub brandul Nissan, majoritatea acestora fiind destinate exportului catre Europa in 2008.

Grupul Maruti, detinut in proportie de 54% de Suzuki, vinde aproximativ jumatate din masinile noi de pe piata indiana, urmat de compania sud-coreeana Hyundai si cea indiana Tata Motors Ltd.

Rivalii japonezi ai Nissan, Honda Motor Co. si Toyota MotorCorp, ocupa o pozitie de nisa a pietei indiene, insa planuiesc extinderea prezentei lor in India, prin construirea unor automobile lowcost.

Renault si Mahindra sunt implicate, in mod separat, intr-o alta companie cu capital mixt, care va construi, incepand cu acest an. modelul Logan, la o uzina de productie in orasul Nashik, in apropiere de Mumbai. Mahindra detine 51% din aceasta companie.