Directorul executiv al companiei, Paolo Monferino, a declarat ca este prematur sa dea o prognoza precisa, dar a adaugat ca livrarile de camioane Iveco spre Europa au crescut cu 10-12% in primele doua luni ale acestui an.

Compania urmareste, de asemenea, sa isi majoreze cota de piata europeana, pentru camioane grele, cu aproximativ 30% pana in 2010, fata de ponderea detinuta in prezent, deoarece isi lanseaza, luna aceasta, ultimele modele ale liniei auto Stralis, a mai adaugat Monferino. "Dorim, prin planul pentru urmatorii trei ani, sa ne crestem cota de piata cu aproape 30%", a mai spus seful Iveco potrivit NewsIn, adaugand ca o cota totala de 13 sau 14% din piata ar fi multumitoare.

Cu toate ca Iveco este liderul pietei europene de camioane usoare si de talie mijlocie, compania se plaseaza in urma Volvo, Scania, MAN si a liderului DaimlerChrysler pentru segmentul de piata al camioanelor grele. Iveco detinea, in 2006, 11% din acest segment de piata. "Liderul de piata avea 16-17% in 2006, asa ca diferenta nu este atat de mare intre primul si ceilalti jucatori", a mai spus Monferino. "Am ramane doar pe segmentul de camioane usoare", a mai spus seful Iveco.

Citeste si:

Iveco este a treia filiala a Fiat dupa venituri si planuieste sa intre pe pietele Europei de Nord precum Germania, unde are cea mai slaba reprezentare. Compania, care vinde 80% din productie in Europa, cauta, de asemenea, parteneri peste ocean. "Strategia pe care mizam este sa repozitionam Iveco pe piata globala", a spus Monferino.

Iveco produce camioane si cu perteneri din China, negocieza o posibila colaborare cu grupul indian Tata Motors si cauta modalitati de intrare pe piata americana, ultima mare piata pe care nu este prezent.

Cu toate ca a refuzat sa comenteze potentiala fuziune intarziata intre rivalii MAN si Scania, seful Iveco a declarat ca un concurent neconcentrat ar putea favoriza compania pe care o conduce. "Pe termen scurt si mediu negocierile intre Scania si MAN ar putea reprezenta o oportunitate pentru concurentii cu o organizare stabila si care nu trebuie sa se concentreze decat asupra clientilor si cresterii cotei de piata", a mai spus Monferino.