Geely va comercializa in Romania modelele CK - de clasa subcompacta si MK - de clasa medie, ambele berline, cu preturi pornind de la 7.730 de euro, inclusiv TVA, pentru CK si 10.400 euro pentru MK. "Incercam sa aducem pe piata un nou concept: dotari de limuzina la pret de clasa mica", a spus pentru NewsIn, directorul general al Geely Automobile Romania, Alin Marginean.

El a adaugat ca ambele modele pot fi cumparate cu dotari care se gasesc pe masini din clasele superioare, cum ar fi tapiteria din piele, dublu airbag, oglinzi electrice incalzite sau jante din aliaj usor. Modelul CK va costa 9.500 euro, cu toate dotarile in varianta de motorizare 1,3 litri.

Marginean a mai spus ca importatorul si-a propus sa vanda 1.000 de masini anul acesta in tara, dintre care 80% ar trebui sa fie CK, iar restul MK. La anul, cand compania spera sa aiba cel putin patru modele pe piata, Geely si-a propus sa vanda 2.500 de unitati. Directorul Geely Romania e de parere ca automobilele marcii se adreseaza celor cu venituri mici spre medii si companiilor multinationale.

Modelele Geely vor concura pe piata romaneasca cu masini precum Hyundai Accent, Kia Cerato, Fiat Albea si Chevrolet Aveo.

CK e oferita in doua versiuni de motorizare pe benzina, de 1,3 litri - 90 de cai putere si 1,5 litri - 100 cai putere, in timp ce MK are doar versiunea de 1,5 litri si 100 de cai putere. Motoarele sunt compatibile Euro 3. Incepand cu toamna acestui an vor veni versiunile cu Euro 4.

Importatorul a semnat contracte cu 21 de dealeri, iar pana in mai, cand va incepe comercializarea masinilor, vrea sa aiba 23 - 25 de puncte in tara. Tinta este ca pana la sfarsitul anului sa-si vanda masinile prin 30 de reprezentante. Compania a ales sa coopteze in reteaua sa dealeri care au deja o infrastructura, astfel ca investitia medie pentru un dealership Geely este de 20 - 30.000 de euro, a spus Marginean, care a precizat ca peste 60% dintre partenerii companiei comercializeaza si alte marci de masini.

Citeste si:

Marginean a mai spus ca sunt nejustificate temerile legate de calitatea indoielnica a masinilor produse in China, argumentand ca piata de acolo a devenit foarte competitiva datorita numaului foarte mare de producatori, iar putinii care intra in Europa nu ar face acest lucru daca nu ar fi compatibili calitativ cu producatorii prezenti pe pietele de pe continent.

Geely are de gand sa prezinte anul acesta la salonul de la Bucuresti o limuzina numita FC si un automobil mic de teren cu tractiune integrala. In acest an, Geely are ca obiectiv si lansarea versiunilor break al modelelor CK si MK.

Compania Geely Automobile Holdings, din care in prezent face parte si divizia auto, a fost infiintata in 1986 ca producator de frigidere, apoi a produs materiale decorative, iar din 1992 a asamblat motociclete. Productia de automobile a inceput in 1998, iar anul trecut, de pe liniile de asamblare ale Geely din China au iesit 200.000 de automobile. Geely este cel mai mare producator independent din China si a fost primul constructor chinez care si-a expus automobilele la saloanele auto de la Frankfurt si Detroit in 2006.

In afara de productia de automobile si componente pentru acestea, holding-ul Geely are si o divizie care activeaza in domeniul tehnologiei informatiei. Grupul are aproximativ 10.000 de angajati.

Geely Automobile Romania devine a treia companie care comercializeaza automobile chineze pe piata romaneasca. Astfel, compania RoChin Motors din grupul Alexandrion a inceput comercializarea masinii de teren Hover CUV a marcii Great Wall, in timp ce tot in toamna lui 2006, firma CEMI a lansat pe piata SUV-ul CEO produs in China de compania Shanghouan.