Vanzarile Dacia au crescut cu 78% pe piata bulgara in primul trimestru, iar marca romaneasca a urcat in topul vanzarilor pe locul sapte, de pe zece unde se pozitiona la finalul anului trecut, informeaza NewsIn citand SeeNews.

In primele trei luni s-au vandut 756 de masini Dacia pe piata bulgara, cu aproape 80% peste cele 425 vandute in perioada similara a anului trecut. Marca romaneasca are in prezent 6,7% din piata bulgara si ocupa locul sapte in topul vanzarilor pe marci, unde conduce marca japoneza Toyota cu 11,4% din piata, urmata de Ford cu 10,5% si Peugeot cu 8,7%. Renault se afla dupa trei luni pe locul cinci cu 7,8% din piata.

Alianta Renault-Nissan isi propusese sa aiba in acest an 15% din piata auto bulgara si sa extinda cota de piata a marcii Dacia la 6,5%, de la 4% anul trecut. Alianta isi bugetase sa vanda anul trecut 5.600 de automobile Renault, Dacia si Nissan in Bulgaria, dar a reusit sa vanda 4.526 de unitati, ceea ce i-a conferit o cota de 10,6%, sub cele 15% procente fixate ca tinta.

Citeste si:

Dacia Logan a fost lansata in februarie 2006 pe piata din Bulgaria si si-a gasit anul trecut 1.721 de cumparatori, fiind al doilea model de pe piata la vanzari, dupa Skoda Fabia. Bulgaria este, alaturi de Romania, singura tara in care Dacia a lansat la inceputul anului si furgonul VAN, care va debuta in tarile occidentale incepand cu toamna lui 2007.

In primul trimestru al acestui an, bulgarii au cumparat 11.186 de automobile noi, in crestere cu 28% fata de cele aproape 9.000 comercializate in primele trei luni ale anului trecut. Datele privind vanzarile de masini second-hand pentru primele trei luni nu sunt inca disponibile, insa in primele doua luni din 2007 numarul de masini second - hand inmatriculate a fost de cinci ori mai mare decat numarul de masini noi.

In Bulgaria s-au vandut anul trecut 42.625 de masini, cu 27,5% peste cifrele din 2005. Peugeot a fost cea mai cautata marca de automobile din Bulgaria, cu 10,8% din piata