Nissan dezvolta un sistem care foloseste functiile GPS din telefoanele mobile ale soferilor si pietonilor, monitorizand pozitia acestora in trafic si avertizandu-i pe posesori de iminenta unui accident rutier, potrivit informatiilor transmise de catre companie.

Un sistem centralizat va culege, in mod anonim, date despre pozitia pietonilor si a conducatorilor auto prin intermediul telefoanelor mobile cu functii GPS. Sistemul va anticipa apoi riscul accidentelor, folosind algoritmi complecsi care tin cont de factori precum distanta, viteza si directia unui vehicul fata de pietonii din preajma. in cazul unui pericol, sistemul va alerta computerul de bord al autovehiculului, dar si telefoanele mobile ale pietonilor in cauza, contribuind astfel la evitarea accidentelor in situatii de vizibilitate redusa.

Proiectul companiei Nissan poarta numele de Sistem de Transport Inteligent (ITS) si este dezvoltat in colaborare cu NTT DoCoMo, una din cele mai mari companii japoneze de telefonie mobila, informeaza NewsIn.

Nissan testeaza deja, in prefectura Kanagawa din Japonia, un program similar care monitorizeaza pozitia autovehiculelor prin intermediul unor emitatoare GPS instalate la bord. Informatiile sunt folosite pentru a optimiza, in timp real, sistemul de semafoare. Nissan estimeaza ca, prin decongestionarea traficului auto, emisiile de gaze de esapament se vor reduce, ceea ce va contribui la reducerea poluarii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri