Nissan analizeaza "in mod serios" lansarea pe piata din SUA un automobil de dimensiuni mici, cu un pret sub 10.000 dolari, insa doreste sa analizeze mai intai piata privind viabilitatea acestui proiect, a declarat presedintele grupului nipon, Carlos Ghosn, relateaza NewsIn.

O astfel de initiativa va reprezenta o mini-revolutie pentru principala piata automobilistica din lume, dominata de modele de dimensiuni mari 4x4 si pick-up.

Cu ocazia unui discurs prezentat in fata Consiliului pentru relatii internationale din Washington, Carlos Ghosn, ce conduce si grupul francez Renault, a estimat ca producatorii americani au ignorat in mare parte potentialul pietei automobilelor de mici dimensiuni, foarte dezvoltata in Europa si Asia.

Una dintre cele mai importante surse de crestere in 2006 pentru Renault, partener al Nissan, a fost modelul Logan, automobil de pret redus produs de filiala romana Dacia. Renault a lansat acest model in luna martie si in Iran si planuieste sa il lanseze si in India, Argentina si Brazilia.

Ghosn a reamintit ca a efectuat luna trecuta o vizita in India, una dintre principalele piete ale Nissan-Renault, unde producatorul de automobile Tata este gata sa lanseze un automobil de dimensiuni mici al carui pret se va ridica la 2.500 dolari.

Nissan are peste 16.000 de angajati in uzinele americane si vinde deja o gama completa de automobile pe piata americana, iar Renault este prezent pe piata americana insa nu mai vinde de mult automobile pe piata americana.

Citeste si:

Aproape toate automobilele vandute pe piata americana costa mai mult de 10.000 de dolari.

Carlos Ghosn a precizat ca lupta impotriva incalzirii globale si progresele tehnologice schimba fondul si prioritatile industriei automobilistice iar Renault-Nissan incearca sa realizeze parteneriate cu constructorii chinezi si indieni.

in prima faza, Nissan va lansa pe piata americana automobile dotate cu motoare diesel in maxim trei ani, a declarat Ghosn. Tehnologia acestor motoare va fi dezvoltata impreuna de Nissan si Renault iar motoarele vor fi asamblate la inceput in Europa.

Momentan, Toyota si Honda domina piata automobilelor "ecologice" din SUA cu modelele acestora hibrid ce functioneza alimentate de combustibil si electricitate.

Este clar ca "clientii doresc automobile ce respecta mediul inconjurator", a afirmat Ghosn.