Brand-urile de lux Porsche și BMW sunt amenințate cu acțiuni colective în justiție care vin ca răspuns la dispariția unor sisteme de siguranță, acestea devenind nefuncționale în SUA după ce rețeaua 3G a devenit inactivă în luna februarie a acestui an.

Tehnologia 3G a fost trasă pe linie moartă, în Statele Unite, la începutul lui 2022. De această tehnologie se leagă o serie întreagă de sisteme de la bordul mașinilor moderne, inclusiv mai multe elemente de siguranță cum ar fi tehnologia care permite automobilului să apeleze numărul unic de urgență în caz de accident. Totodată, de conectarea la rețeaua de telefonie depind și GPS-ul, hotspot-ul WiFi, sistemul de închidere de la distanță al mașinii și nu numai. Cu alte cuvinte, dacă aceste tehnologii au fost făcute pentru a funcționa în rețeaua 3G, ele au devenit inactive în momentul în care provideri importanți ca AT&T, dar și alții, au făcut trecerea la 4G și 5G.

În cazul mai multor producători auto, această schimbare de la începutul anului nu a creat probleme, deoarece au fost puse la punct update-uri ale sistemelor mașinilor ce se agățau de tehnologia învechită. Însă nu toți constructorii au luat astfel de măsuri, ceea ce s-a văzut și în universul EV-urilor, dispariția rețelei 3G provocând situații bizare în care mai multe puncte de încărcare au devenit inutilizabile încă de la finele anului trecut.

Acum, un reclamant al cărui identitate nu a fost făcută publică, încearcă să pornească o acțiune colectivă în justiție prin care semnalează comportamentul incorect al celor de la BMW și Porsche. Se pare că cele două companii n-au comunicat eficient efectele decoonectării rețelei 3G asupra unui număr mare de modele ale germanilor, ceea ce contravine Magnuson-Moss Warranty Act și Consumer Fraud Act-ul din statul New Jersey.

Astfel, nici Porsche și nici BMW n-au explicat că sisteme de infotainment ca Porsche Connect și Connected Drive/BMW Assist urmau să fie inutilizabile după trecerea la 4G. Trecerea de la o rețea la alta vine după sine cu schimbări importante care sunt necesare în zona de hardware, iar textul plângerii arată că, în cazul tuturor modelelor Porsche fabricate în perioada 2014-2019, problema nu a fost explicată transparent. Porsche nu a transmis clienților că funcționalitățile ce țin de rețeaua mobilă a Porsche Connected vor fi inactive pe parcursul anului până ce apar update-uri.

În mod similar, nici BMW nu a transmis informări cu privire la problemele sistemului Connected Drive/BMW Assist care au persistat mai multe luni după decembrie 2021 când s-a trecut la 4 și, în unele locuri, chiar 5G. Cel care a făcut plângerea a explicat că, la momentul achiziției, așteptarea sa era ca sistemele să fie funcționale pe întreaga durată a vieții automobilelor sau că, măcar, Porsche și BMW vor oferi update-uri on-air sau kit-uri fizice de update care să păstreze funcționale acele echipamente proiectate pentru tehnologia 3G.

Dacă luăm în calcul mașinile care ar fi afectate de această problemă, adică cinci ani de producție Porsche și toate BMW-urile făcute din 2013 până acum, vorbim de milioane de modele afectate. Nu este o coincidență că semnatarul plângerii este posesorul unui Porsche Panamera 4S din 2018 și a unui BMW cu plafon înclinat din 2014. Până acum, procesul n-a ajuns în vreo sală de judecată.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri