Cum a reusit Toyota sa vanda 400.000 de unitati Prius in SUA, in conditiile in care celelalte masini hibrid se lupta pentru cativa cumparatori? Raspunsul e simplu. Prius este inconfundabil, deoarece apare exclusiv in varianta hibrid, pe cand celelalte modele au doar o insigna atasata... Diferenta de stil.
Toyota Prius a devenit, intr-o anumita masura, echivalentul pe roti al bratarilor colorate din cauciuc, care arata ca proprietarul este preocupat de diferite probleme curente, cum ar fi razboaiele, disparitia balenelor sau incalzirea globala.

Cumparatorii unui Prius doresc ca toata lumea sa stie ca ei conduc o masina hibrid. Mesajul lor va fi perceput intocmai, deoarece Prius a fost conceput din start ca o masina electrica, spre deosebire de variantele ecologice ale Honda Civic, Ford Escape sau Saturn Vue.

De fapt, mai mult de jumatate din cumparatorii de Prius care au fost chestionati, in cadrul unui studiu condus de CNW Marketing Research, au declarat ca principalul motiv pentru care si-au cumparat masina este ca "face o declaratie despre mine". Doar o treime din proprietarii de Prius au dat acest raspuns in urma cu trei ani, in cadrul aceluiasi studiu CNW, citat de The New York Times.

Spre deosebire de primii cumparatori ai modelului Prius, care au facut achizitia atrasi fiind de tehnologia inovatoare, proprietarii recenti sunt mult mai constienti de dependenta energetica internationala si de incalzirea globala, sustine managerul de produse al companiei Toyota, Doug Coleman. "Cunostintele si motivele care animeaza achizitia sunt diferite pentru cumparatorii din ultimul an fata de cei mai vechi", a spus Coleman.

"Prius iti permite, pentru prima oara, sa faci o declaratie ecologica prin intermediul unei masini", a spune si Dan Becker, directorul programului pentru incalzire globala, condus de Sierra Club. Iar olimpienii de la Hollywood sunt mari amatori de declaratii admirabile. Cu proprietari ca Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Billy Joel, Bill Maher sau Larry David, Prius se poate mandri ca a ramas in preferintele vedetelor mult peste perioada obsnuita de popularitate a unei masini de standarde medii.

Vanzarile Prius pentru primele sase luni ale acestui an au crescut cu 93,7% fata de perioada similara a anului 2006, ajungand la 94.503 unitati. Toyota a vandut, de la inceputul lui 2007 la fel de multe masini ca in intreg anul 2006. In SUA, vanzarile Prius au inregistrat o crestere brusca in luna mai, motivata si de scumpirea benzinei, la peste trei dolari/galon. Estimarile pentru 2007 tintesc 175.000 de unitati vandute doar in SUA.

Rivalii Toyota nu au avut la fel de mult succes in vanzarea de hibrizi. Honda reusise sa treaca in fata Toyota pe piata masinilor hibrid, cu modelul Insight, la a carui productie s-a renuntat, insa, recent. Se asteapta o lansare a versiunii hibrid pentru modelul Accord. Cheltuielile de deplasare ale hibridului nu vor fi mult mai mici decat cele ale variantei standard, cu toate ca pretul va fi mai ridicat. Honda intentioneaza sa lanseze si un model hibrid de sine statator, pentru a carui proiectare poarta negocieri cu specialistul Sierra Club, Dan Becker.

General Motors promoveaza deja modelul Chevrolet Volt, care va fi fabricat imediat dupa ce compania va gasi o varianta optima de baterii. Intre timp, compania vinde modelul Saturn Vue – un "semihibrid", care functioneaza pe baza unui motor electric asistat, insa, de un motor pe benzina. General Motors intentioneaza sa lanseze si o versiune hibrid a modelului Saturn Aura.

Nici grupul Ford nu sta rau la capitolul masini hibrid, chiar daca si-a retras estimarile de 250.000 de masini ecologice pe care sa le vanda in SUA pana in 2010. In luna iunie, oficialii Ford au declarat ca intentioneaza sa lanseze si alti hibrizi, in afara de micile SUV-uri Ford Escape si Mercury Mariner. Vanzarile Escape au crescut cu zece procente anul acesta.

Toyota are insa cele mai ambitioase planuri in domeniul masinilor ecologice. Executivii companiei au declarat ca intentioneaza sa lanseze cate o versiune hibrid pentru fiecare din modelele existente pe piata. In presa japoneaza se vehiculeaza ideea ca Prius ar putea deveni un brand de sine statator, cu variante de basic si sport.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri