In intervalul ianuarie - iunie, Renault Logan si-a gasit 31.031 clienti si a fost devansat in clasamentul modelelor in functie de vanzarile de masini straine doar de Ford Focus, cu 46.713 unitati. Pe locul trei s-a clasat Chevrolet Lanos care si-a gasit 26.439 de cumparatori.

In prima jumatate a anului, vanzarile de masini straine in Rusia au urcat cu 70%, de la 423.000 de unitati in perioada similara a anului trecut, la 720.000 de unitati, conform datelor Association of European Businesses (AEB), informeaza Prime Tass. In topul companiilor, Chevrolet a fost in primele sase luni ale acestui an lider de vanzari, cu 84.467 de unitati, urmata de Ford cu 81.782 de vehicule si Toyota care a comercializat 72.331 de masini. Renault ocupa locul sase cu 45.000 de masini vandute.

Anul trecut, vanzarile de automobile straine noi in Rusia au crescut cu 65%, depasind pentru prima oara un milion de unitati, pe fondul cresterii veniturilor populatiei si al diversificarii posibilitatilor de creditare.

Renault va produce anul acesta 80.000 de masini Logan in Rusia, insa la mijlocul lui 2009 productia anuala va ajunge la 160.000 de unitati, dupa ce francezii vor investi 150 milioane de dolari. Renault Logan si-a gasit aproape 50.000 de cumparatori in 2006, terminand pe locul doi in topul vanzarilor de masini straine pe piata rusa, cu o cota de 5%.

Citeste si:

Renault a demarat productia modelului Logan in Rusia in aprilie 2005, la uzina Avtoframos, dupa o investitie de 230 milioane euro facuta in colaborare cu municipalitatea Moscovei. in 2005, Avtoframos a produs 10.000 de masini Logan, insa in 2006 productia totala a ajuns la 60.000 de unitati.

Avtoframos este prescurtarea de la "Automobile Franta Moscova" si a luat fiinta in 1998, ca joint-venture intre Renault si orasul Moscova. in acest moment, constructorul francez are o participatie de 93% in compania mixta la care municipalitatea Moscovei detine restul de 7%. Avtoframos produce pe liniile de asamblare modernizate ale producatorului Moskvich care a dat faliment in 2002.