"Ne aflam in prima faza a studiului. Nu vrem sa dezvaluim mai multe informatii pentru inceput", a spus purtatorul de cuvant al grupului General Motors pentru Europa Centrala, Zoltan Kaszas.

Grupul american a lansat un studiu care va cerceta sapte tari din Europa Centrala si de Est, din care fac parte Romania, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Slovacia, Slovenia si Republica Ceha.

General Motors (GM), companie care se aratase interesata de preluarea pachetului de 72,4% din capitalul social al Automobile Craiova, s-a retras din cauza "riscurilor si incertitudinilor", care ar fi mai mari decat beneficiile, dupa cum au declarat oficialii General Motors Europe pentru NewsIn pe 5 iulie.

Citeste si:

General Motors are o singura uzina proprie in Europa Centrala, in orasul polonez Gliwice unde compania produce trei modele ale marcii Opel, cu o capacitate de 130.000 de unitati anual. Tot in Polonia, la uzina FSO din Varsovia, detinuta de compania ucraineana UkrAVTO, va incepe in toamna productia modelului Chevrolet Aveo, dupa ce la finalul anului trecut General Motors a incheiat un acord cu ucrainenii. In 2008, productia va fi de 60.000 de unitati, iar capacitatea va putea fi extinsa la 150.000 de unitati pe an.

GM are si un joint venture cu AvtoVAZ, cel mai mare producator rus de automobile, care produce in Rusia modelul Chevrolet Niva (50.000 de unitati pe an). Cele mai mari uzine GM din Europa sunt in Germania si Spania, tari in care concernul produce anual peste 1,3 milioane de automobile, cele mai multe fiind Opel.

In primul trimestru al acestui an, General Motors a pierdut pozitia de lider la productia de automobile, fiind devansata de Toyota, care a construit 2,37 milioane de vehicule, comparativ cu 2,33 milioane fabricate de General Motors.