Pe fondul unei descresteri consistente a vanzarilor, Ford ia tot mai in serios varianta unei cedari a marcii suedeze de lux Volvo. Americanii au vandut doar 246. 415 autovehicule in luna Iunie a anului 2007, cu 8,1% mai putin comparativ cu aceeasi luna a anului precedent .
Cifra de afaceri calculata pana in acest moment indica o scadere cu 11,2% fata de cea aferenta aceleasi perioade din 2006.

Ford, ca majoritatea producatorilor de automobile de peste ocean , trece printr-o criza in ultimele trimestre, criza cauzata de concurenta tot mai acerbe din partea rivalilor asiatici si de scaderea interesului cumparatorilor pentru SUV-uri si camionete. Compania a raportat o pierdere record de 12.7 miliarde de dolari in cursul anului 2006, si de 282 milioane de dolari in cursul primului trimestru al anului curent, inregistrand pierderi de 1925 de dolari pentru fiecare vehicul comercializat.

Compania a cedat in luna martie a acestui an marca Aston Martin unui consortiu britanic pentru 925 milioane de dolari si colaboreaza cu companiile de consultanta Goldman Sachs, HSBC si Morgan Stanley pentru o eventuala instrainare a marcilor Jaguar si Land Rover, marci ce formeaza Premier Automotive Group.

Planul de restructurare conceput de Ford in 2006, ce se va desfasura pe o perioada de 4 ani, prevede inchiderea a 16 uzine si disponibilizarea a 45.000 de angajati. Renuntarea la aceste unitati de productie si a personalului se va face prin cedare catre altii investitori si prin oferirea compensatiilor catre muncitori.

Ford a cumparat Volvo de la grupul suedez Volvo AB in anul 1999, platind suma de 6.45 miliarde $. Expertii in domeniul auto considera ca Volvo reprezinta divizia cea mai performanta a Ford Premier Automotive Group, avand o cifra de afaceri preconizata pentru 2007 de 14 miliarde $ si vanzari de 450 000 de unitati pe an. Pe de alta parte vanzarile marcii suedeze sunt mult sub cele ale rivalilor directi BMW A.G. si unitatii Mercedes din cadrul .Daimler Chrysler A.G

Analisti vad ca potentiali cumparatori Bmw, Hyundai, Renault, existand de asemenea un interes sporit si din partea unor investitori privati.

Cu toate acestea, oficialii Ford neaga o posibila cedare a diviziei de lux Volvo si nicio banca nu a fost mandatata pentru a intermedia tranzactia. O eventuala scindare a celor doua marci este ingreunata si de folosirea in comun a mai multor solutii tehnologice. Totusi, surse anonime sustin ca decizia de a vinde marca suedeza a fost luata inca de acum doua saptamani, dar ramane de stabilit data la care va fi anuntata scoaterea la vanzare.

Investitorii spera ca la data anuntarii rezultatelor pe al doilea semestru, 26 iulie, sa apara anuntul oficial privind posibila cedare a marcii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri