Producatorul de autoturisme General Motors (GM) a ajuns la un comun acord cu o companie din Serbia, Zastava, prin care aceasta din urma va produce local autoturisme marca Opel. Masinile vor fi produse in complexul companiei Zastava, aflat in central Serbiei, la Kragujevac, la 130 km sud de Belgrad.
Contractul va fi semnat joi, urmand ca productia primului Opel Astra sa inceapa in 2008, a confirmat o sursa apropiata celor doua parti.

Platforma de productie Zastava, aflata in proprietatea statului, a fabricat anul trecut 15.000 de autoturisme, mult sub capacitatea sa anuala de 60.000 de unitati. Zastava produce si modelul Punto pentru italienii de la Fiat.

Modelele fabricate de Zastava sunt vandute in Serbia si in tarile balcanice vecine, sub brand-ul “Zastava 10”, dar exista permisiunea de a extinde livrarile si pe piata din Rusia.

“ Contractul cu General Motors va permite producatorului Zastava sa utilizeze tehnologii moderne, crescandu-i sansele de a beneficia de procesul de privatizare iminent”, au declarat surse guvernamentale din Serbia, precizand ca vanzarea companiei ar putea fi anuntata pana in decembrie 2007.

Unitatea de productie Zastava a fost grav afectata in 1999 de bombardamentele NATO asupra platformei industriale sarbe, reconstructia dezvoltandu-se intr-un ritm lent. Aproximativ 4.000 de persoane lucreaza la Zastava, din cei peste 11.000 de anjajati care activau imnainte de reconstructia punctului de lucru, finalizata in 2001.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri