Aceste ingrijorari sunt temperate momentan de ultimul studiu realizat in India, ce dezvaluie o serie de slabiciuni, si de dificultatile intampinate de chinezi in incercarea de a patrunde pe piata auto globala.

Studiul realizat de I.B.M. si Institutul de Cercetari din Transport din cadrul Universitatii din Michigan subliniaza faptul ca producatorii indieni sunt dezavantajati de lipsa muncitorilor calificati, de calitatea slaba a produselor finite si de infrastructura rutiera deficitara.

Autorii acestui studiu, in urma discutiilor purtate cu manageri si experti din lumea auto, sunt increzatori in capacitatea acestei industrii de a trece peste impedimentele de natura socio-economica si considera ca India va patrunde in top 10 la nivel global in productia de masini pana in 2015. Totusi ei subliniaza ca dezvoltarea pietii auto din India este intr-o faza incipienta.

In opinia lui Allan Henderson, senior managing consultant la I.B.M. Institute for Business Value, principala frana in dezvoltarea acestui domeniu o reprezinta sistemul de transport rutier dezastruos. El puncteaza, insa, preocuparea tot mai evidenta pentru imbunatatirea acestui factor.

Vanzarile de automobile din India s-au dublat incepand cu anul 2002, ajungand la1,4 milioane de unitati de la 675 116, conform Asociatiei Producatorilor de Automobile din India, ce are afiliate 38 de producatori de vehicule si motoare.

Cresterile viitoare ar putea fi temperate de lipsa inginerilor si a muncitorilor specializati. Cu toate ca, India este cunoscuta ca patria fortei de munca ieftina, mare majoritate a lucratorilor nu corespund exigentei angajatorilor. Acest aspect este constientizat si de managerii implicati in realizarea studiului, declara Bruce M. Belzowski, unul intre analistii implicati in elaborarea lui.

Citeste si:

Chiar daca producatorii pot creste volumul productiei, studiul indica existenta unei anumite reticente din partea cumparatorilor in a se orienta catre automobile, vehiculele cu doua roti fiind mult mai populare datorita starii proaste a drumurilor si a traficului infernal.

O alta problema o reprezinta exportul. Producatorii indieni intampina dificultati in intelegerea clientilor straini, dezvoltarea unei game extinse de modele, asigurarea unei retele de logistica la nivel global si incorporarea tehnologiilor de ultima ora. De asemenea, porturile din India au nevoie de o retehnologizare importanta pentru a face fata unui volum mare de vehicule ce vor merge la export.

Allan Henderson considera ca aceste neajunsuri nu vor opri cresterea industriei, dar necesita un consum aditional de resurse pentru a putea fi depasite, spunand ca exista numeroase premize pentru ca India sa ajunga un jucator important pe piata auto mondiala.

Exista si destui factori ce favorizeaza dezvoltarea in mod sustenabil acestui domeniu. Guvernul indian oferind sprijin important prin schematizarea unui plan inportant pentru dezvoltarea industriei la nivel national. De asemenea, clientii indieni sunt deschisi catre produsele nationale pentru a contribui la cresterea economiei, in contrast cu ce se intampla pe piata nord-americana unde constructorii din Detroit se plang de sprijinul deficitar oferit de stat.

Comparat cu principala piata concurenta China, tara care are o populatie mai numeroasa si o infrastructura rutiera mai bine dezvoltata India poate evoca anumite avantaje . Inchirierile de masini sunt mai raspandite in India si exista o reglementare mai bine conturata in ceea ce priveste drepturile de autor, chinezii fiind renumiti pentru designul “imprumutat” al vehiculelor

Ca o concluzie, managerii chestionati pentru acest studiu prezic un volum annual al productiei de 2,8 milioane unitati pana in 2010, urmata de inca o dublare pana in 2015. Chiar si asa, doar o mica parte a populatiei va ajunge sa detina un automobil.