Compania Riken, cel mai important producator japonez de garnituri de chiulasa, a incetat activitatea in 11 fabrici, dupa ce un cutremur cu magnitudinea de 6,8 a lovit nord-vestul Japoniei pe data de 16 iulie. Intreruperea va afecta si alti fabricanti de subansamble, cum ar fi compania Fuji Heavy Industries, producatorul Subaru, si Jatco Ltd., fabricant de tranmisii. Riken nu a anuntat inca reluarea productiei. Neasteptatul eveniment va afecta majoritatea producatorilor auto din aceasta tara.

Toyota isi va intrerupe productia in 12 fabrici autohtone pentru o zi, a declarat purtatorul de cuvant al producatorului auto, Tomomi Imai. Conform analistului Ashvin Chotai, Toyota va recupera rapid perioada de neactivitate, iar productia planificata nu va fi afectata.

Suzuki isi va inchide linile de productie in cinci fabrici timp de trei zile, insemnand o productie nerealizata de 10.000 de autovehicule si 5.000 de motociclete, conform purtatorului de cuvant Takuma Mizuyoshi. In uzinele Suzuki se produc, motociclete, motoare pentru ambarcatiuni, automobile si motoare. Constructorul, aflat in Hamamatsu in sudul Tokyo, isi procura de la companiile afectate axe cu came si transmisii.

Citeste si:

Un alt producator din Tokyo, Mitsubishi Motors, este afectat de ultimul dezastru natural care a lovit Japonia. Compania va inchide uzina din Mizushima, locul in care se fabrica sedanul sportiv Lancer timp de patru zile incepand cu data de 20 iulie si cea din Nagoya pentru trei zile incepand cu data de 21 iulie, cosntructia de motoare va stagna, de asemenea. Oficialii japonezi nu au dat publicitaii o a cuantificare a productiei nerealizate in aceasta perioada.

Compania Nissan isi va opri una din liniile de productie din Oppama si Tochigi pe 20 iulie, urmata de un repaus total la cele doua uzine in data de 21 iulie. Jatco, una din diviziile Nissan, va suspenda 13 linii de productie pentru o zi, insemnand o reducere cu 95% a totalului de kituri de transmisie furnizate, conform purtatorului de cuvant Norichika Hasegawa.

Honda Motor, al doilea constructor de autovehicule ca marime din Japonia, a anuntat ca o sistare a productiei este foarte posibila, in special divizia motoare fiind vizata. Singurul producator care isi va continua activitatea la parametrii normali va fi Mazda, chiar daca Riken este unul din principalii furnizori.
Evnimentele recente s-au reflectat si in cotatiile acestor companii. Pe bursa din New York actiunile Toyota au avut cea mai consistenta scadere, pierzand 1,36 $ la ultima cotare si actiunile Mitsubishi au scazut cu 1,2 $. Cu deprecieri mai mici s-au confruntat 0,7 $, in timp ce actiunile Suzuki si Nissan au avut o usoara crestere de 0,7 $ respectiv 0,01$