Marca numarul unu a grupului a inregistrat un profit de 193 de milioane de euro in perioada aprilie-iunie a anului curent, inregistrand o crestere in vanzari de 7,2 procente in primele sase luni ale anului, devenind brandul auto cu cea mai rapida ascensiune pe piata europeana. Cota de piata regionala inregistrata in primul semestru este de 8,2 %, fata de 7,6% anul trecut, mentinand cresterile succesive din ultimele 18 luni.Veniturile unitatilor Ferrari si Maserati au inregistrat, de asemenea o crestere trimestriala de 100% comparativ cu anul trecut, 264 milioane de euro fata de 134 milioane euro .

Divizia de camioane Iveco si producatorul de tractoare CNH Global NV au inregistrat venituri totale brute de 224 milioane de euro respectiv 348 milioane de euro, in procente relative inregistrand cresteri de 37% respectiv 27%. Cei de la Fiat tintesc sus pentru acest an, preconizand venituri totale nete de 1,8 miliarde de euro.

Actiunile companiei au avut o evolutie descendenta, pierzand 13 eurocenti si ajungand la valoarea de 23,28 euro la ultima cotatie de pe bursa din Milano. Deprecierea nu are legatura cu performantele operationale ale companiei, ci cu supraevaluarea anterioara datorata capitalului de imagine pe care l-a castigat marca.

Citeste si:

Revirimentul se datoreaza in mare parte lui Sergio Marchionne, cel care a condus compania spre obtinerea de profit in 2005, dupa ce timp de cinci ani italienii au inregistrat doar pierderi. Resuscitarea economica a presupus inlocuirea unor manageri de top, adoptarea solutiilor tehnologice comune pentru mai multe modele si lansarea unor modele de succes cum ar fi Grande Punto.

Compania a redus substantial costurile prin folosirea componentelor comune pentru mai multe modele si prin extinderea gamei de modele construite in aceleasi fabrici. Restructurarea productiei a generat un control mai eficient asupra costurilor permitand italienilor sa obtina o marja de profit de 4,35% pentru fiecare unitate comercializata, superioara procentului de 4,07 inregistrat de VW cel mai important producator european, conform statisticilor elaborate de Bloomberg.

Cresterea vanzarilor le-a permis italienilor sa reinvesteasca profitul pentru a largi plaja de modele ale marci. Modele de clasa mica Panda si 500, versiunea moderna a legendarului model din anii 50 lansata in luna aceasta., sunt construite in fabrica din Tychy, Polonia. Platforma modelului 500 va fi folosita si de Ford pentru viitoare generatie de Ka. Modelul compact Bravo, lansat pentru a concura cu VW Golf pe segmentul auto cel mai disputat , imparte 60% din componente cu predecesorul sau Stilo, asigurand astfel costuri scazute de dezvoltare si productie.