Acest anunt vine ca o prima confirmare oficiala legata de intrarea constructorului nipon pe aceasta piata neexploatata inca, dar mult apreciata de specialistii in protectia mediului. Zvonuri legate de posibila extindere pe acest segment au mai fost vehiculate de catre surse din cadrul companiei, dar fara a intra in detalii.

Toyota este producatorul numarul unu de hibrizi conventionali, propulsati de motoare cu combustie interna si electrice. Au ezitat, insa, patrunderea pe acest nou segment datorita considerentelor ca publicul va fi inca loial produselor ce nu necesita o incarcare foarte frecventa.

Vanzarile japonezilor in acest segment au fost de un milion de unitati la nivel global, din care 75% au fost Prius, model intrat pe piata din Japonia in 1998. In Statele Unite si-a facut debutul in anul 2000.

Expertii din industria auto considera ca vehiculele electrice pot asigura o durata de viata mai mare a bateriei si se pot dovedi mai putin daunatoare pentru mediu.

Citeste si:

Toyota va pune la dispozitie prototipurile acestor modele cercetatorilor din cadrul Universitatii California si au obtinut acceptul Ministerului Infrastructurii si Transportului din Japonia pentru a incepe testarea pe drumurile publice din aceasta tara, fiind singurul producator care a inaintat o astfel de cerere structurilor ministeriale .

J. Davis Ilingworth vicepresedinte al Toyota Motor Sales, citat de New York Times, sustine ca, desi, modelul Prius a fost promotorul pentru acest nou segment , dezvoltarea unor modele bazate exclusiv pe surse de propulsie electrica reprezinta viitorul industriei auto.

Prototipurile electrice vor fi propulsate de doua baterii supradimensionate din aliaj de nichel care vor oferi necesarul de putere folosit de viitoarele modele, odata cu intrarea in productia de serie. Aceste unitati de stocare au o capacitate de inmagazinare mult superioara celor aflate pe actuala generatie de Prius, conform surselor din cadrul companiei.