Profitul net al producatorului de automobile Renault a scazut cu 20,7% in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2006, pana la 1,32 miliarde euro, din cauza unei contributii slabe a marcii Nissan, influentata partial de un raport nefavorabil euro/yen
Veniturile semestriale consolidate ale grupului Renault au scazut cu 1,4%, pana la 20,5 miliarde euro, mai arata comunicatul companiei. Cu toate acestea, profitul net al grupului a depasit estimarile analistilor, care se asteptau la 1,26 miliarde euro, mentioneaza Reuters, citat de NewsIn.

Compania a anuntat o rata a profitului operational semestrial de 3,5%, peste estimatile analistilor care se asteptau la 3% si a confirmat tintele pentru acest an. Renault estimeaza o rata a profitului operationale de 3% in 2007, ceea ce ii da companiei posibilitatea de a atinge tinta de 6% pentru 2009, fixata de catre directorul general Carlos Ghosn.

Rata profitului operational in prima jumatate a lui 2006 a fost de 2,8% iar in ultimele sase luni ale anului trecut a ajuns la 2,5%. "Faptul ca suntem peste tinta in prima jumatate a anului nu este un motiv pentru mine sa schimb obiectivul pentru intregul an. Mai avem evenimente programate in a doua jumatate a anului", a spus directorul financiar al grupului, Thierry Moulonguet, vorbind despre lansarea noilor modele precum Laguna in al treilea trimestru al anului.

Producatorul de autovehicule a spus ca profitul operational brut a crescut cu 22%, pana la 722 milioane euro, pe fondul unei bune administrari a costurilor si evolutiei pozitive a vanzarilor in afara Europei.

Moulonguet a mentionat o reducere cu aproape 300 de milioane euro a costurilor de achizitie, insa a mai precizat ca preturile mai mari pentru materiile prime au erodat castigul cu 147 milioane. Evolutia negativa a cursului valutar a diminuat, de asemenea, profiturile cu 79 milioane. Costurile pentru cercetare si dezvoltare s-au mentinut la 1,2 miliarde euro. Moulonguet a spus ca vanzarile modelului Logan vor contribui la profiturile obtinute in 2007.

Principala divizie de automobile a grupului a inregistrat o rata operationala semestriala de 2,3%, in crestere de la 1,6% in prima jumatate a lui 2006, insa operatiunile de finantare a vanzarilor de la RCI Banque au avut o rata de 26,8% fata de 27,3% in primul semestru al lui 2006.

Printre lansarile de noi modele ale Renault s-au numarat Twingo si noua versiune a marcii Logan. Directorul financiar a spus ca micile vehicule utilitare precum Kangoo sunt cele mai profitabile pentru companie, scrie Reuters.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri