Pentru al doilea trimestru Kia, marca afiliata Hyundai Motor, a inregistrat un profit net de 67 milioane dolari, fata de 48 milioane dolari obtinuti in aceeasi perioada a anului precedent.

Cresterea vanzarilor sedanului de lux a majorat rezultatele coreenilor aferente perioadei aprilie-iunie 2007. Conform purtatorului de cuvant Kang Hyun-Geun, in al doilea trimestru numarul vanzarilor pentru acest model a atins o medie de 2.000 de unitati, fata de doar 500 de unitati valoarea medie aferenta primului treimestru.

Totusi valoarea totala a vanzarilor de autovehicule a inregistrat o scadere de 7,3% fata de acelasi semestru din 2006, pana la 4,5 miliarde dolari. Si unitatile vandute au scazut in acest trimestru, 289.334 de autoturisme iesite pe portile fabricilor Kia ajungand in posesia clientilor din intreaga lume, fata de 293.502 comercializate anul trecut.

Citeste si:

Rezultatele superioare obtinute in Q2 fata de Q1 au fost si consecinta redeschiderii uzinei Hwaseong, principala unitate de productie Kia. Activitatea acesteia a fost stopata in luna ianuarie datorita unei retehnolgizari necesare pentru introducerea in productie a viitorului SUV HM. Sistarea procesului de fabricatie a insemnat un minus de 22.000 de modele Sorento. Noul model va fi lansat in ultima parte a anului 2007. Kia spera sa pastreze traiectoria ascendenta a rezultatelor operationale prin negocierea cu sindicatele si reducerea costurilor de productie.

Cota Kia pe piata din Romania este de 0,5%, vanzarile inregistrate de producatorul coreean in perioada ianuarie-iunie 2007 ridicandu-se la 912 unitati. Cota pe piata europeana este de 1,4%, in timp ce pe piata domestica detine 22,2% din vanzarile de autoturisme noi.