O analiza a ofertelor realizata de redactorii Wall-Street arata ca multe dintre automobilele cu un pret de intrare mai mic de 10.000 de euro pot ajunge la o suma considerabil mai mare dupa alegerea optionalelor.

Dacia reprezinta cel mai bun exemplu in acest sens, mult asteptatul model de 5000 de euro, promis de producator, ajungand azi la o valoare dubla fata de cea initiala. Varianta cea ma accesibila a Loganului, Ambiance si, teoretic, cea care trebuia sa se apropie de pragul de 5000 de euro, are un pret de catalog de 6400 pentru motorizarea 1.4 MPI de 75 de cai. In acesti bani veti primi cam strictul necesar pentru un autoturism facut sa se deplaseze din punctul A in punctul B si nimic mai mult. Varianta de top a producatorului de la Mioveni este Prestige, dotata cu motorizarea de 1.6 16v care ajunge la un pret de 10550, incluzand toate optionalele oferite de Dacia, implicit volan si schimbator imbracat in piele, airbaguri frontale si laterale, jante de aliaj si garantie extinsa.

Concurentii celui mai popular autoturism din Romania nu se lasa mai prejos si vin de asemenea cu preturi tentante. Fiat comercializeza Albea incepand de la 8112 euro, pret ce include si reducerea de sezon. Ca si sedanul de familie romanesc, varianta Active, cu motorizare de 1.4 si 77 de cai, cotata la aceasta suma nu il rasfata pe posesor cu dotari exclusiviste de siguranta sau confort . Varianta Dynamic a acestui model are un pret de 10851 euro si dotari comparabile cu Prestige-ul, balanta calitate/pret fiind inclinata spre modelul autohton datorita motorizarii superioare si a pachetului de siguranta pasiva oferit de Dacia, italienii oferind acelasi propulsor ca pentru varianta de intrare.

Chevrolet Aveo, propunerea coreenilor pentru clientii care cauta o masina versatila de familie, are un pret de pornire de 8650 de euro euro DDP pentru varianta Direct cu motor de 1.2 8v si 72 de cai. Pentru cei pretentiosi care isi doresc sa aiba ce e mai bun, chiar si de la o masina disponibila doar pe pietele emergente, alegerea va fi Aveo-ul Platinium, cu un pret de 12720 de euro DDP. Acest model aduce in plus fata de concurenta sistemul climatronic. Din pacate Aveo este penalizat de taxele mai mari, preturile fiind simtitor mai piperate decat cele practicate de Dacia .

Renault Clio Symbol este alegerea de buget pentru cei alergici la ideea de a avea o masina romaneasca, fiind cotat la 8.649 de euro DDP in varianta de dotari Autentique si cu acelasi propulsor disponibil si pe Loganul Ambiance. Versiunea de top Expression ajunge la 12238 de euro si aduce ca dotari suplimentare aerul conditionat automat.

Coreeni intra si ei in joc, aruncand Hyundai Accent, o masina care teoretic se incadreaza sub plafonul de 10.000 de euro. Versiunea cea ma accesibila este GL M/T, propulsata de motorul de 1.4 litri pe benzina, cotata la 9627 euro pret cu toate taxele incluse, pentru aceasta suma cumparatorul beneficiind de servodirectie, volan reglabil si airbag sofer, dar fiind privat de ambianta rece creata de aerul conditionat, atat de necesara intr-o zi torida de vara. Pentru a beneficia de temperatura dorita, de economia funizata de dieselul de 1.5 CRDI si de satisfactia de a avea cel mai dotat Accent clientii trebuie sa scoata din buzunar suma de 14.268 de euro DDP.

Citeste si:

Cel mai accesibil autoturism care poate fi achizitionat dintr-un showroom din Romania este Daewoo Matiz. Pentru 5350 de euro veti primi un mijloc de transport economic, dar mai mult decat spartan in ceea ce priveste dotarile de confort si siguranta. Cel mai dotat Matiz este varianta SE Power Plus Abs, care pentru 7950 de euro ofera A.B.S., aer conditionat si airbaguri frontale.

Tot in clasa supermini trioul 107, C1, Aygo reprezinta automobilele cele mai populare prin prisma pretului avantajos declarat de producatori. Micutul automobil de la Peugeot, 107, are un pret incepand cu 8290 pentru simplista varianta de 1.0 litru One in 3 usi si ajunge pana la 11426 euro pentru Two-ul in 5 usi, dar care nu aduce noi standarde in materie de dotari, oferind in plus aer conditionat, turometru si radio cu cd, noutatea absoluta fiind motorul de 1.4 HDI extrem de economic dar cu o putere de doar 54 de cai. Situatia este asemanatoare si pentru modele cu care 107 imparte platforma tehnica.

Un alt model intens promovat cu ajutorul pretului avantajos este Peugeot-ul 206, un hatch intrat in ultimul stadiu al perioadei de de glorie, ce va fi inlocuit de fratele mai mic ca varsta, dar mai mare ca dimensiuni, 207. Pentru a obtine maximul din aceasta situatie, dealerii afiseaza un pret de inceput de doar 9650 de euro pentru varianta Sacre Numero cu motor pe benzina de 1.4 litri si 75 de cai. Aceasta oferta este una din cele mai avantajoase de pe piata, masina fiind dotata cu aer conditionat si radio CD cu 6 boxe. Pentru cei care isi doresc varful de gama , dotat cu magazie de CD-uri, airbag-uri laterale si climatizare, al citadinei franceze si pretul de 15460 de euro DDP nu este un impediment, versiunea Starline cu propulsor HDI de 1.4 litri si 90 de cai este ceea ce cauta.

Din aceeasi clasa si cu preturi, pentru versiunile de baza, mai mici de 10.000 de euro, mai fac parte si Ford Fiesta si Volkswagen Polo. Modelul Ford in versiunea Ambiente costa 9645 de euro DDP si printre dotari se regasesc airbag pentru sofer si servodirectie. Pentru cei ce isi doresc mai mult confort si siguranta acelasi model poate fi comandat si in versiunea Ghia, cu un pret de catalog de 13.197 euro DDP, dar care mai poate fi dotat cu alte gadgeturi care vor urca pretul pana la aproape 15.000 de euro.

VW Polo Happy atrage cumparatorii, cu afinitati pentru masinile germane, printr-un pret de 10.139 de euro DDP, dar vine dotat cu un motor de 1.2l si 64 de cai oferind totodata si aer conditionat si airbaguri pentru ocupantii locurilor din fata. Pentru mai multi cai si dotari de lux, germanii propun varful de gama Polo Sportline cu motorul 1.9 TDI, ce dezvolta 130 de cai, oferind climatronic si alte dotari cum ar fi jante de aliaj, volan si scaune acoperite in piele, navigatie. Pretul este pe masura, capriciile clientii putand duce la un pret dublu fata de varianta Happy.