Toyota Prius, cel mai bine vandut model hibrid din lume, nu va beneficia de o noua generatie in 2008, fiind astfel depasit ciclul de cinci ani pentru schimbul de generatii specific producatorilor auto. Intarzierea, de cel putin sase luni, a survenit datorita numeroaselor probleme aparute la testarea bateriilor litiu-ion.
Toyota a vandut mai bine de un milion de astfel de unitati de la lansarea primului model de Prius in anul 1997 si pana in prezent. Cea mai importanta piata pentru hibrizi este piata nord-americana .

In luna iulie vanzarile pe taramul american au crescut cu 50% fata de aceeasi luna a anului precedent, totalizand 217.433 de unitati, dintre care 110.565 au fost Prius.

Conform specialistilor americani din lumea auto, citati de Bloomberg, interesul manifestat de public pentru actuala generatie ar putea atenua eventualele pierderi generate de decalarea pana in 2009 a noii generatii.

Datorita costurilor mai mari pentru dezvoltarea unui prototip hibrid, comparativ cu cele ale unui autoturism conventional, prelungirea ciclului de viata a actualei generatii de Prius va oferi posibiltatea companiei Toyota sa amortizeze investitia initiala.

Modelul curent de Prius foloseste baterii pe baza de nichel recunoscute pentru ciclului de viata sporit al acestora, fiind capabile sa reziste pe intreaga durata de viata a autoturismului. Adoptarea unitatilor de stocare pe baza de litiu a venit ca o necesitate pentru imbunatatirea economiei de combustibil fosil, bateriile pe litiu stocand o cantitate dubla de energiei, comparativ cu cele folosite pana in prezent de niponi. Acest tip de baterii este uzitat si de prototipurile exclusiv electrice care isi fac ciclul de incarcare direct de la sursele casnice de curent.

Dezavantajele bateriilor pe litiu, evidentiate in testele sustinute de Toyota, au scos la iveala tendinta acestora de a se supraincalizi si chiar de a exploda in conditiile suprasolicitarii. Primul semnal de alarma la adresa acestor baterii a fost receptionat de managerii Toyota, prin intermediul unui studiu care evoca problemele similare inregistrate de Sony la bateriile folosite pentru alimentarea laptop-urilor. Compozitia bateriilor folosite de producatorul auto este similara cu cea a gigantului electronic Sony.

Planurile Toyota prevad atingerea cifrei de 600.000 de hibrizi pe an pana la sfarsitul acestei decade, ceea ce inseamna o triplare fata de valoarea de 200.000 de unitati preconizata pentru anul in curs.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri