"Laguna este un model foarte important pentru Renault si nu ne permitem sa se transforme intr-un esec", a declarat directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, cu ocazia unui test drive organizat pentru presa. "Da, ne punem reputatia in joc", a precizat el.

Compania franceza a investit 1,05 miliarde euro in noua masina, pentru dezvoltarea modelului si utilarea uzinei de la Sandouville, in apropiere de Le Havre, in nordul Frantei. O suma apropiata a fost investita in versiunea anterioara a Laguna si oficialii Renault au declarat ca aceste costuri puteau fi mai mici, insa grupul este hotarat sa obtina calitatea potrivita. Versiunea precedenta a Laguna nu a adus rezultate optime din cauza unor defectiuni electrice in primii doi ani de productie iar spre sfarsitul vietii a devenit "foarte neprofitabila", a spus Ghosn, care a adaugat ca noua Laguna va avea o marja operationala cu mult peste tinta de 6% pana in 2009 stabilita pentru intregul grup. Analistul de la Deutsche Bank, Gaetan Toulemonde, a spus ca a doua versiune a Laguna inregistreaza pierderi estimate la 200 milioane euro si ca marja tintita, de 6 pana la 7%, ar aduce un profit de 200 milioane euro.

Reprezentantii Renault au refuzat sa dea tinte de vanzare pentru Laguna, dar analistii estimeaza o tinta intre 180.000 si 200.000 de unitati pe an pana in 2009 si ca modelul ar trebui sa se vanda in peste 900.000 de unitati pentru a aduce venituri "decente", raportate la investitia facuta.

Citeste si:

Potrivit directorului insarcinat cu problemele de calitate de la Renault, Yann Vincent, costurile au fost mari, insa multe dintre imbunatatirile de design, contructie si productie vor fi aplicate si altor vehicule. Renault a beneficiat si de experienta de productie a partenerului Nissan, din care compania frantuzeasca detine 44%. Producatorul francez foloseste, de asemenea, motoare si cutii de transmisie fabricate prin afacerea dezvoltata in parteneriat cu Nissan. Platforma Laguna nu este insa folosita de Nissan. Uzina de la Sandouville va produce 600 de masini Laguna pe zi, timp de 216 zile muncitoare pe an, adica aproximativ 130.000 de masini anual, insa acest numar poate fi usor redus ori crescut, in functie de context.

La prezentarea planului cu obiectivele companiei pentru 2009, in februarie anul trecut, directorul Renault a spus ca vanzarile anuale de masini ar trebui sa fie cu 800.000 de unitati peste cele din 2005, marja operationala ar trebui sa fie de 6%, iar modelul Laguna se va plasa intre primele trei masini din gama sa, din punctul de vedere al calitatii.

Ca un semn de incredere, Renault si-a extins garantia pentru Laguna de la doi la trei ani. Modelul a fost lansat in ianuarie 1994 si s-a vandut in peste 2,3 milioane de exemplare din primele doua generatii. A treia versiune a Laguna marcheaza intoarecerea marcii in segmentul de lux, insa in partea inferioara a acestuia, in conditiile in care preturile de lansare ale masinii vor fi intre 21.500 si 35.750 euro