Toyota Motor Europa (TME) a vandut pe continent peste 100.000 de masini hibride, automobile care pe langa motorul clasic cu combustie interna pot fi propulsate si de motoare electrice, iar tinta pentru anul in curs este de 45.000 de unitati, scrie publicatia online just-auto.com, citata de NewsIn.
Primul model hibrid produs in serie de Toyota este Prius, care este comercializat in Japonia din 1997, iar pe piata europeana din 2000. De atunci si pana la 31 iulie anul curent Toyota a vandut in Europa 101.235 masini hibride, dintre care peste 74.000 au fost marca Toyota, iar restul au apartinut marcii de lux, Lexus.

Potrivit Toyota Motor Europe, cifrele de vanzari arata ca piata hibridelor este in plina expansiune, deoarece in ultimele 13 luni s-au vandut peste 50.000 de masini cu dubla propulsie din marcile Toyota si Lexus.

Prius, prima masina hibrida produsa in lume, ramane cel mai bine vandut model din segment cu peste 73.000 unitati comercializate in Europa din 2000 si pana in prezent.

Vanzarile de masini hibride marca Lexus, divizia de lux a Toyota, au depasit 27.000 de unitati in Europa, iar modelul hibrid LS600h, lansat in iunie, a avut vanzari peste asteptari in Europa.

Toyota estimeaza ca va putea vinde de 44.500 masini hibride in 2007. Compania vrea ca dupa 2010 sa vanda anual in lume peste un milion de astfel de masini.

Toyota Motor a vandut pe plan mondial, in zece ani, peste un milion de automobile hibride, anunta compania la sfarsitul lunii mai.

A doua generatie Prius a fost lansata in 2003 si are caracteristici imbunatatite la partea de consum si emisii poluante. De atunci, Toyota a extins propulsia hibrida si la alte modele din gama sa: masini de teren, microbuze, berline, si la automobilele marcii sale de lux, Lexus.

Toyota a inceput acum doi ani sa produca vehicule hibride si in afara Japoniei, deschizand o fabrica in China. Din 2006, modelele hibride Toyota sunt produse si in Statele Unite.

Vanzarile de automobile hibrid ale grupului Toyota au crescut, anul trecut, cu 33% fata de anul 2005, atingand nivelul de 312.500 unitati.

Modelul Prius a fost lansat si in Romania in octombrie 2006, iar compania si-a propus sa vanda 100 de unitati in primul an. Publicul-tinta declarat al lui Prius sunt persoanele in varsta de 40 de ani sau mai mult, care sunt interesate de tehnologie si care sunt dispuse sa plateasca un pret initial mai mare pentru un automobil cu consum mic.

La modelul Prius produs de Toyota termenul de hibrid se refera la faptul ca masina are doua motoare: cel clasic pe benzina si unul electric care primeste energie de la doua generatoare care sunt incarcate de motorul pe benzina. Generatoarele pot fi incarcate cu energia cinetica degajata la franare, energie care altfel s-ar pierde.

Pe segmentul hibridelor au intrat si alti producatori precum Honda, Ford, Nissan, General Motors sau Renault.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri