Fabrica Fiat Auto din Polonia a inceput productia de Panda in mai 2003, prima masina iesind insa in luna septembrie a acelui an, si a reusit in numai patru ani sa depaseasca pragul de un milion de unitati asamblate. Din acestea 82.292 au mers catre dealerii din tara mama, restul de 912.708 unitati fiind destinate tarilor din Europa, Australia, Japonia, Venezuela si Guadalupe. Cum era si de asteptat, aproape jumatate din modelele care au trecut granita Poloniei s-au comercializat in Italia.

Panda a fost declarata Masina Anului in Europa in 2004, asemanarile cu un mini-SUV si dimensiunile compacte atragand atentia atat a jurnalistilor cat si a publicului. Pe fondul acestor aprecieri favorabile, cererea a crescut pentru acest model, productia anuala evoluand de la 86.046 unitati asamblate in prima jumatate a lui 2003, la 262.179 de unitati in 2006. In acest an producatorul torinez si-a propus fabricarea a 270.000 de unitati la uzina din Tychy.

Fiat Panda a fost modelul care a avut dificila misiune de a redresa corabia producatorului italian, aflata intr-o puternica deriva financiara la inceput de mileniu. De aceasta sarcina modelul s-a achitat cu brio, in doar doi ani atingand jumatate de milion de unitati comercializate. Vanzarile peste asteptari ale acestui automobil, cu un aspect asemanator cu al modelelor off-road , dar destinat pentru mediul urban, au fost catalizatorul pentru lansarea unor alte modele de succes, ce au adus Fiat in randul producatorilor europeni importanti.

Citeste si:

Fabrica din Polonia este una din cele mai importante unitati de productie din Europa Centrala, zilnic de pe liniile de montaj ies circa 1.400 de unitati. In afara de Panda polonezii mai produc Fiat 600 si nou lansatul 500. La fabricarea celor 1400 de exemplare zilnice isi aduc contributia un numar de 4200 de angajati.

Pentru 2007 se asteapta ca productia totala sa se ridice la 366.000 de unitati, insemnand o crestere a capacitatii de productie cu 58.000 de unitati fata de anul trecut. Dintre acestea 351.000 vor fi directionate catre export, doar un procent mic fiind comercializate pe piata locala.