Romania se va apropia de topul primilor zece producatori europeni de automobile, construind 650.000 de automobile anual, de trei ori mai mult decat anual trecut, cand Ford va ajunge la capacitate maxima la Craiova.
Romania s-a clasat anul trecut pe locul 16 in Europa la productia de automobile, cu peste 200.000 de unitati, ceea ce reprezinta 1% din productia totala de pe continent, conform datelor de pe pagina de internet a Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA).

Daca Ford va ajunge la o productie anuala de 300.000 de unitati la Craiova, iar Dacia va urca productia la 350.000 de unitati anual, asa cum a anuntat, Romania va produce 650.000 de automobile, ceea ce o va aduce foarte aproape de topul primelor zece tari producatoare din Europa. Vicepresedintele Dacia, Constantin Sroe, estima ca aceasta cifra va fi atinsa in 2010.

In tara noastra, anul trecut au fost produse 213.597 automobile, in crestere cu 9,6% fata de cele aproape 195.000 fabricate cu un an inainte. Dintre acestea, peste 89% au fost produse Dacia, iar restul masini Daewoo.

In Europa, anul trecut productia de automobile a crescut cu 2,3%, pana la 21,28 milioane de unitati, iar dintre acestea, 87% au fost fabricate intr-una dintre cele 27 de tari membre ale UE.

Cea mai mare tara producatoare de automobile a ramas Germania, cu 5,81 milioane de vehicule, urmata de Franta cu 3,16 milioane, Spania cu 2,77 milioane, Marea Britanie cu 1,64 milioane si Rusia cu 1,5 milioane. in aceste cinci tari au fost produse 70% dintre automobilele de pe continent.

Dintre tarile central - europene, Cehia sta cel mai bine, locul noua la numarul de automobile produse - peste 850.000 de unitati anul trecut, cu 42% mai mult decat in 2005. si in Polonia productia a crescut cu 16%, pana la 714.000 de vehicule. Cehia si Slovacia isi vor creste in urmatorii doi - trei ani productia de automobile cu aproximativ 200.000 de automobile, datorita investitiilor facute de coreenii de la Hyundai si Kia.

Centrul Europei a atras deja o buna parte dintre cei mai mari jucatori ai pietei auto mondiale. Astfel, Slovacia a fost numita "Detroit-ul Europei", dupa ce grupul Volkswagen a inceput sa-si construiasca la Bratislava modelele Audi Q7 si Volkswagen Touareg, SUV-uri de peste 50.000 de euro. in plus, coreenii de la Kia au construit o uzina care la apogeu va produce 300.000 de masini pe an.

Cehia e cunoscuta pentru marca Skoda, insa Peugeot-Citroen si Toyota au investit peste un miliard de euro pentru a construi trei modele de clasa mini pentru Europa, iar coreenii de la Hyundai au decis anul trecut sa investeasca si ei un miliard de euro pentru o uzina in Cehia.

In Ungaria sunt doua fabrici ale unor constructori internationali: Suzuki construieste trei modele proprii plus un model Fiat, in timp ce grupul Volkswgaen construieste modelul sport Audi TT, la Gyor, langa granita cu Austria.

in tarile sus-mentionate sunt produse si modele premium cu preturi de zeci de mii de euro, spre deosebire de Romania, unde modelul Dacia MCV este singurul care costa peste 10.000 de euro.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri