"Vrem sa vindem anual circa un milion de masini, in cativa ani, dupa ce si celelalte trei fabrici vor incepe sa produca", a declarat reprezentantul Tata responsabil de proiectul pentru noul vehicul al constructorului indian, E Balasubramoniam.

Masina "super low - cost" produsa de Tata va fi prezentata la salonul auto din Delhi in ianuarie 2008. Productia anuala initiala estimata pentru noul model este de 350.000 de unitati pe an pentru fabrica de la Kolkata, in regiunea West Bengal, dar automobilul va fi construit si in alte trei fabrici, potrivit NewsIn.

Tata spera ca va atrage clienti, pentru masina de 2.000 de dolari, din publicul vehiculelor pe doua roti, a mai spus oficialul Tata la salonul de la Frankfurt. in India se vand anual in jur de 8 milioane de motociclete, la un pret mediu de 1.400 de dolari, scrie publicatia citata. Cea mai ieftina masina de piata indiana este in acest moment Maruti 800, care costa 4.300 de dolari.

Citeste si:

"Sa luam spre exemplu Renault Logan, pretul de baza poate fi scazut, dar numai daca-i convingi pe clienti sa cumpere versiuni mai bogate in dotari obtii profitabilitate mai mare. Asa merge industria auto. Profiturile de baza mai pot inca sa vina din masini mai scumpe in urmatorii ani", a spus consultantul Glenn Mercer, citat de just-auto.

Tata Motors anunta in 2005 ca are de gand sa produca un automobil care sa coste 100.000 de rupii (in jur de 1.800 de euro. Oficialii companiei spuneau atunci ca masina ar urma sa intre pe piata indiana in 2008, iar pentru inceput productia anuala va fi de 250.000 de unitati.

Compania face parte din Tata Group, conglomerat format din 96 de companii cu venituri totale de peste 20 miliarde dolari in anul fiscal 2005 - 2006. Tata Group opereaza in sapte sectoare ale industriei si are fabrici in 40 de tari.