Cel mai avansat concept electric, prezentat la Frankfurt, a fost Nissan Mixim. Nu va asteptati ,insa, sa il vedeti prea curand in showroom-uri, fiind momentan doar un exercitiu de design si o mostra a tehnologiei. Mixim beneficiaza de usi Gullwing, camere de luat vederi in locul retrovizoarelor si de ultima tehnologie drive-by-wire. Noua inovatie, drive-by-wire presupune inlocuirea tuturor sistemelor mecanice, cu o unitate centrala care va prelua comenzile soferului, o solutie similara cu controlarea unui vehicul in simulatorele pe calculator.

Mixim este alimentata de baterii litiu-ion, are trasnmisie integrala avand cate un motor pentru fiecare punte. Producatorii sustin ca prototipul va fi in stare sa atinga viteze de pana la 170 km/h si va avea o autonomie de 200 de km la o singura incarcare. Ciclul de incarcare va fi cuprins intre 20 si 40 de minute.
Nissan nu a fost singurul producator care a adus in fata publicului vehicule alternative. BMW a prezentat o versiune hibrida a lui X6, C-Cactus de la Citroen va fi, de asemenea, propulsat cu ajutorul motorului conventional ajutat de cel electric. Nici producatorul nordic Volvo, nu a pierdut sansa de a scoate la vedere hibridul C30, versiune ce are in plus cate un motor electric pentru fiecare roata, pe langa motorul pe benzina. Hatchback-ul poate rula doar pe baterii pana la viteze de 100 de km/h.

Opel a expus un concept denumit Flextreme, propulsat de un motor pe motorina si unul electric. Dieselul este folosit doar pentru producerea energiei necesara pentru a reincarca bateriile. Acumulatorii pot fi alimentati insa si de la priza. Autonomia, fara ca motorul diesel sa isi intre in rol, este de 50 de kilometri, iar cea asigurata de un plin de motorina poate ajunge la 550 de kilometri.

Citeste si:

Principalul motiv, pentru care producatorii isi indreapta atentia spre vehiculele cu baterii, este cresterea pretului barilului de petrol la 80$. Aceasta valoare este cea mai ridicata din ultimii 20, iar analistii nu prevad o scadere a pretului acestui combustibil fosil. Un alt factor, care va indrepta omenirea spre folosirea energiei electrice ca sursa de propulsie pentru automobilele personale, este vocea Uniunii Europene, care pledeaza pentru atingerea unui nivel maxim de emisii de dioxid de carbon de 120g/km, pentru fiecare automobil nou produs. Desi s-au facut pasi importanti in acest sens, atingerea acestui prag pare de-a dreptul imposibila in viitorul apropiat.

Dezavantajul major al acestei tehnologii este costul ridicat al bateriilor Li-Ion, capabile sa stocheze de patru ori mai multa energie, decat cele pe nichel. Si aspectele legate de siguranta au incetinit procesul de implementare a acestei tehnologii, bateriile pe litiu fiind predispuse la supra-incalzire si incendii. In aceasta vara Panasonic a rechemat 46 de milioane de telefoane mobile pentru verificari, tocmai datorita acestor slabiciuni inregistrate la baterii.

Hibridul cel mai popular Prius, foloseste inca baterii pe NiMh, din aceleasi considerente. Construirea unui model integral electric va presupune, insa, existenta unei capacitati de stocare sporite, disponibila doar cu ajutorul acumulatorilor pe baza de litiu.Modelul electric, cel mai popular este Reva G-Wiz. Micutul model costa in jur de 10.000 de euro si in marea Britanie este scutit de taxe. Cu o incarcare completa, poate rula pana la 70 de kilometri, iar bateriile trebuiesc inlocuite la fiecare 3 ani, costul operatiunii fiind de circa 2.000 de euro.